Na gapę MPK sprzedaje długi gapowiczów.
W tym przypadku, odwrotnie niż w większości przetargów inwestycyjnych wygra ten, kto da więcej. 10 mln zł długu uzbierało się z ponad 62700 wysawionych nakazów do zaĻłaty bez ważnego bilety przez kontrolerów. Za 10 mln zł można kupić dziesięć nowych autobusów. Rocznie kontrolerzy łapią 22-25 tysięcy gapowiczów.
Na gapę MPK sprzedaje długi gapowiczów
Mandat wynosi 240 zł, ale jeśli zostanie zapłacony w ciągu siedmiu dni, to jest mniejszy - 167 zł. B
ilet jednorazowy kosztuje 3 zł.
Miejski przewoźnik pozywa też dłużników do sądu. Karą może być nawet 30 dni ograniczenia wolności lub 5 tys. zł kary grzywny. Są to najpoważniejsze konsekwencje jazdy komunikacją miejską bez ważnego biletu.
- Konsekwencją jest też wpis do Krajowego Rejestru Dłużników - dodaje Robert Madej.
Gdy gapowicz nie zapłaci za jazdę bez ważnego biletu (240 zł), częstochowskie MPK kieruje taki wniosek na policję i do sądu. Wina pasażera jest tu oczywista i orzeczony wyrok może być tylko jeden. Po wyroku sądu MPK ma aż 10 lat na odzyskanie pieniędzy od dłużnika.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?