Teraz prace koncentrują się po tej stronie ulicy są budki m.in. z frytkami (stąd nazwa ulicy Piłsudskiego Aleja Frytkowa).
Budowany jest nowy chodnik. Rozebrano płytki chodnikowe, poszerzono przejście. Na razie jest utwardzone podłoże pod nowa nawierzchnię. Do układania nawierzchni w zatoczkach parkingowych wykorzystywany jest historyczny bruk z pierwszej nawierzchni ulicy.
Część centrum przesiadkowego powstaje za Konduktorownią, patrząc w stronę ulicy Piotrkowskiej. Wyburzono tam stary mur kolejowy (pozostał niewielki fragment). Powstają miejsca parkingowe dla samochodów, perony autobusowe.
Gotowe są chodniki przy ulicy Piłsudskiego z zatoczkami postojowymi dla aut. Jezdnie przejazdowe są utwardzanie przed wylaniem asfaltu. Wykorzystano historyczny bruk z ulicy. Są nim wyłożone zatoczki parkingowe.
Centrum przesiadkowe przy ul. Piłsudskiego jest jednym z trzech. Pozostałe dwa będą na Stradomiu i Rakowie.
Parking przy dworcu PKP Częstochowa Główna od strony ul. Piłsudskiego będzie miał 4 zadaszone perony dla autobusów, 5 miejsc postojowych dla taksówek, 10 miejsc dla niepełnosprawnych, 15 miejsc dla rowerów oraz 50 miejsc dla samochodów osobowych.
Na Rakowie jeden zadaszony peron przystankowy dla autobusów, 4 miejsca postojowe dla taksówek, tyle samo dla osób niepełnosprawnych, parking zadaszony dla 15 rowerów, 30 miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Przy każdym węźle powstanie ok. 7 km ścieżek rowerowych. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 30 czerwca 2020 roku.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?