Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Więcej autobusów z klimatyzacją

Janusz Strzelczyk
janusz strzelczyk
Więcej autobusów z klimatyzacją Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie podpisało w poniedziałek umowę na zakup kolejnych trzech klimatyzowanych autobusów solaris. W marcu spółka podpisała umowę na siedem nowych solarisów. Już wtedy było wiadomo, że MPK dokupi, już bez rozpisywania przetargu trzy kolejne pojazdy.

Więcej autobusów z klimatyzacją

- Umowa przetargowa przewidywała zamówienie uzupełniające do 50 proc. wartości zamówienia - informuje Robert Madej, zastępca prezesa MPK.
Siedem dwunastometrowych autobusów przyjedzie do Częstochowy w wakacje. Każdy kosztuje 805 tys. zł netto. Są to pierwsze klimatyzowane autobusy miejskie w Częstochowie. Pojazdy są wyposażone w rampę najazdową dla wózków inwalidzkich, mają wydzielone miejsce dla wózków.
MPK systematycznie poprawia stan techniczny swoich autobusów. Nie zawsze zastępując wycofywane z kursów nowymi, ale używanymi, za to sprawnymi i w lepszym stanie niż te stare w częstochowskim MPK.
- Mamy na stanie 143 autobusy - wylicza Robert Madej. - 9 autobusów nie nadaje się do eksploatacji i w związku z tym zostały odstawione do kasacji.
Tabor autobusowy częstochowskiego MPK to 52 ikarusy z lat 1982-1997, 6 jelczów z lat 1985-1987, 22 autobusy marki MAN różnych typów z lat 1991-2006, 9 solarisów z 2002 r. oraz 54 mercedesy z lat 2006-2010. MPK nie rezygnuje z autobusu elektrycznego czy hybrydowego.
Możliwe, że szybciej Częstochowa dostanie unijne dotacje na rozwijanie linii tramwajowej. Wicepremier Elżbieta Bieńkowska uważa, że miasta, które już mają komunikację tramwajową, powinny ją rozwijać, zaś dotacje na autobusy otrzymają te ośrodki, które tramwajów nie mają.
Częstochowa planuje budowę kolejnej nowej linii tramwajowej oraz zakup w sumie ok. 20 nowych składów tramwajowych.
Nowa linia tramwajowa w Częstochowie, uruchomiona w połowie 2012 roku, prowadzi do specjalnie wybudowanej pętli na Rakowie przy stadionie.
Na starej linii tramwaje na Rakowie też mają pętlę. Obie pętle są oddalone od siebie o 1,5 kilometra. Dlaczego ich nie połączyć? Koszt takiej inwestycji wyniósłby około 30 mln złotych.
Dla Rakowa byłoby to ożywienie dzielnicy. Byłby lepszy dojazd do przystanku kolejowego na Rakowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto