Tropy do właściwej interpretacji tego projektu podsuwa Ewelina Rejs, która na prośbę artystki przygotowała tekst specjalnie na potrzeby wystawy: Kiedy stajemy się flaneurem, mamy przede wszystkim czas na oglądanie miasta. Tak właśnie Natalia Wiśniewska w Benjaminowskim stylu znalazła powiązanie słowa ‘rdza’ i ‘rdzeń’, który dla artystki jest przeżartym korozją, zniszczałym środkiem i prapoczątkiem. Ukryte resztki częstochowskiego getta zestawione z tętniącym centrum handlowym i aresztem w tle we wrażliwej osobie natychmiast uruchomią machnę dociekań. Dlaczego pomnik upamiętniający wywóz Żydów do Treblinki rdzewieje zapomniany? Jak bardzo blisko można żyć obok i zapomnieć. Rdza wykorzystana jako tworzywo pracy artystycznej nie jest przypadkowym elementem dzieła. Użycie materiału „z codzienności”, z brudnego, odepchniętego, niepotrzebnego życia sugeruje, jak wiele rzeczy wypieramy, spychamy do podświadomości.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?