W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
WZÓR DEKLARACJI
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(tekst jednolity Dz.U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.
)
Składający:
Właściciel nieruchomości, na której zamieszkują oraz właściciel nieruchomości na której nie
zamieszkują mieszkańcy w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
[1]
Termin składania:
Pierwszy termin składania do dnia 31 maja 2013 r. lub w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania
pierwszego mieszkańca lub powstania odpadów komunalnych lub 14 dni od dnia, w którym nastąpiły
zmiany danych określonych w deklaracji
Miejsce składania:
Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Sobuczynie
ul. Focha 19/21, Częstochowa 42-217
A. PODMIOT DO KTÓREGO SKŁADANA JEST DEKLARACJA
3. Nazwa i adres siedziby organu, do którego należy złożyć deklarację
Prezydent Miasta Częstochowy
w imieniu którego działa
Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Sobuczynie
B. OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI
Obowiązek złożenia deklaracji wynika z art. 6k ustawy
4. Cel złożenia deklaracji (zaznacz właściwy kwadrat)
złożenie deklaracji
korekta deklaracji (data zaistnienia zmian __-____-_____)
C. PODMIOT ZOBOWIĄZANY DO ZŁOŻENIA DEKLARACJI
5. Rodzaj podmiotu (zaznaczyć właściwy kwadrat)
Właściciel nieruchomości
Współwłaściciel
Najemca, dzierżawca
Użytkownik wieczysty
Jednostka organizacyjna albo osoba posiadająca nieruchomość
w zarządzie lub użytkowaniu
Inny podmiot władający nieruchomością
D. DANE IDENTYFIKACYJNE
D.
1 Osoba fizyczna
6. Nazwisko
7. Pierwsze imię, drugie imię
8. Data urodzenia (dzień-miesiąc –rok)
__-____-_________
9. Nr telefonu
10. Adres e-mail
D.2. Pozostałe podmioty
11. Nazwisko/a i Imię/ona wspólników/Pełna nazwa
12. Nr KRS/CEIDG
13. NIP
14. Nr telefon
15. Adres e-mail
D.3. DANE NIERUCHOMOŚCI – na której powstają odpady komunalne[2]
16. Ulica
17. Nr domu
18. Nr lokalu
19. Kod pocztowy
20. Poczta
D.4. ADRES DO KORESPONDENCJI – jeśli jest inny, niż adres nieruchomości określony w punkcie D.3.
21. Kraj
22.Województwo
23. Powiat
24. Gmina
25. Ulica
26. Nr domu
27.Nr lokalu
28. Miejscowość
29. Kod pocztowy
30. Poczta
E. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI – nieruchomość zamieszkana
Stawka opłaty (określona w Uchwale Rady Miasta Częstochowy w sprawie wysokości tej opłaty [3] )
31.
zł/ osobę Liczba osób zamieszkujących nieruchomość wskazaną w części D3
32. Miesięczna kwota opłaty (kwotę z pozycji 31 należy pomnożyć przez liczbę osób wskazanych w pozycji 32)[4] 33.
zł/miesiąc
F. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI – nieruchomość niezamieszkana (nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne) Pojemność pojemnika worek ilość pojemników na odpady wytworzone
w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
ilość pojemników na odpady wytworzone na innych nieruchomościach niezamieszkanych
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
Stawka miesięczna od pojemnika[5]
Pojemność pojemnika
worek
Stawka miesięczna
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
MIESIĘCZNA KWOTA OPŁATY
[suma iloczynów wybranych pojemności pojemników (poz. od 34 do 47) oraz odpowiedniej stawki miesięcznej opłaty (poz. od 48 do 54)]
55.
zł/miesiąc
G. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI – nieruchomość, która
w części stanowi nieruchomość zamieszkaną i niezamieszkaną
MIESIĘCZNA KWOTA OPŁATY
(suma opłat wskazanych w pozycji 33 oraz w pozycji 55)
56.
zł/miesiąc ZAŁĄCZNIKI: (należy wymienić liczbę i rodzaj załączanych dokumentów) ……………………………………………………………. …………………………………………………………… ……………………………………………………………. ……………………………………………………………. ……………………………………………………………. I. OŚWIADCZENIE I PODPIS OSOBY SKŁADAJĄCEJ DEKLARACJĘ
Oświadczam, że podane w deklaracji dane są zgodne ze stanem faktycznym.
57. Data
58. Czytelny podpis właściciela nieruchomości
59. Czytelny podpis pełnomocnika
J. ADNOTACJE ORGANU
POUCZENIE:
1. Jeżeli deklaracja składana jest wyłącznie dla nieruchomości zamieszkanej nie wypełnia się części F i G.
2. Jeżeli deklaracja składana jest wyłącznie dla nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne nie wypełnia się części E i G.
3. Jeżeli deklaracja składana jest dla nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość zamieszkaną i w części nieruchomość niezamieszkaną deklarację wypełnia się w całości.
4. W przypadku niewpłacenia w obowiązujących terminach kwoty opłaty określonej w deklaracji lub wpłacenia jej w niepełnej wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 z późn. zm.).
5. Numer rachunku bankowego, na który należy dokonywać wpłat, każdy właściciel nieruchomości otrzyma po zweryfikowaniu złożonej deklaracji.
6. Termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 15 sierpnia 2013 r. i obejmuje okres od 1 lipca 2013 r. do 31 lipca 2013 r. W przypadku niezłożenia deklaracji w terminie albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, Prezydent Miasta określi w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
7. W przypadku gdy odpady komunalne na danej nieruchomości nie są zbierane w sposób selektywny Prezydent Miasta określi w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami z uwzględnieniem stawki opłaty właściwej dla nieselektywnego sposobu zbierania odpadów komunalnych ustalonej Uchwałą Rady Miasta Częstochowa.
8. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca, powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych lub zmiany przez gminę wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
9. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
10. Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Częstochowa w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do deklaracji właściciele nieruchomości są zobowiązani dołączyć:
1) w odniesieniu do właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, kopię dotychczasowej umowy na odbiór odpadów komunalnych,
2) w odniesieniu do właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy:
a) kopię dotychczasowej umowy na odbiór odpadów komunalnych,
b) dokument potwierdzający odpowiednio fakt prowadzenia w danej nieruchomości działalności gospodarczej lub jej zawieszenia lub zakończenia.
Z up. Prezydenta Miasta
(-) Jarosław Marszałek
Zastępca Prezydenta
Miasta Częstochowy
-----------------------[1] W zabudowie wielolokalowej deklarację składa zarządca lub inny podmiot władający nieruchomością.
[2] Dla każdej nieruchomości należy złożyć odrębną deklarację.
[3] W przypadku wyboru metody nieselektywnego zbierania odpadów komunalnych należy wybrać stawkę podstawową, a przy
wyborze selektywnego zbierania odpadów komunalnych stawkę obniżoną
[4] Opłatę należy wpłacać w odstępach miesięcznych z dołu, termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 15 sierpnia 2013 r. i obejmuje okres od 1 lipca 2013 r. do 31 lipca 2013 r.
[5] W przypadku wyboru metody nieselektywnego zbierania odpadów komunalnych należy wybrać stawkę podstawową, a przy wyborze selektywnego zbierania odpadów komunalnych stawkę obniżoną
-----------------------
1. PESEL/REGON WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI
2. Dzień-Miesiąc-Rok
……..-….....-……..
Radni skreślili z uchwały o podatku śmieciowym ulgi. Zapis o ulgach zakwestionowała Regionalna Izba Obrachunkowa. Uligi w wysokości 50 proc. miały przysługiwać na trzecie i każde następne dziecko niepełnoletnie w rodzinie.
RIO uznała, że jest to ulga podmiotwa, a więc niezgodna ustawą o gospodarce odpadami komunalnymi. Gminia może wprowdzić ulgę przedmiotową.
Ale w Częstochowie nie przygotowano takiej ulgi.
Będziemy więc wszyscy płacić miesięcznie, od osoby 10,50zł za śmieci posegregowane, 12,50 zł za wymieszane.
Burze nad całą Polską
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?