Przed wyjazdem na ulice trzeba było w autobusach zainstalować kasowniki, tablice informacyjne. Samochody nie będą przemalowywane w barwy częstochowskiego MPK, ale mają logo naszego przewoźnika.
Warszawskie ikarusy zostały wyprodukowane w 1997 r. Częstochowa kupiła warszawskie ikarusy, bo swoje ma jeszcze starsze. MPK nadal ma dziewięć ikarusów z lat 1985-1993. Jeśli do tego dodamy 7 jelczów wyprodukowanych w latach 1985-1998 i jeszcze dwa MAN-y z 1991 roku, to widać, że tabor nie jest już pierwszej młodości. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma 138 autobusów.
Flotę flagową przedsiębiorstwa stanowią 54 mercedesy. Wszystkie kupione w ostatnich siedmiu latach prosto z fabryki. Powinny bez większych problemów jeździć 15 lat. Potem będzie je można odsprzedać. Używane warszawskie ikarusy MPK kupuje ze swoich pieniędzy, bo na tyle spółkę stać. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, jeden warszawski ikarus kosztuje średnio 15 tysięcy złotych.
Autobusy są po remoncie silnika i skrzyni biegów. Dla porównania, na remont skrzyń biegów w dwóch MAN-ach w częstochowskim MPK przedsiębiorstwo musiałoby wydać po 35 tysięcy złotych.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?