Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: Problemy z programem Źródło. Kolejki wciąż są długie

BR
Urząd Miasta Częstochowy informuje, że w związku wolnym działaniem ogólnopolskiego Systemu Rejestrów Państwowych - wprowadzonego w marcu br. przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, nadal występują problemy z obsługą interesantów składających wnioski o wydanie nowych dowodów osobistych.

Częstochowa: Problemy z programem Źródło. Kolejki wciąż są długie

Zgodnie z informacją przekazaną przez Wydział Spraw Obywatelskich UM na temat aktualnego funkcjonowania aplikacji „Źródło” w Urzędzie Miasta Częstochowy, obsługa jednego mieszkańca poprzez aplikację nadal trwa przeciętnie ok. 20 minut (przed wdrożeniem aplikacji 7-8 min.), co powoduje powstawanie długich kolejek i uniemożliwia załatwianie spraw mieszkańców na bieżąco.

W ostatnich dniach, z powodu napływu większej liczby interesantów przed sezonem letnim, doszło kilkukrotnie do sytuacji, w której nie wszystkie osoby, które pobrały numerki w systemie kolejkowym, zostały danego dnia obsłużone.

Urząd Miasta zapewnia, że problemy z aplikacją ministerialną są na bieżąco zgłaszane. Jednocześnie UM wprowadza doraźne rozwiązania, aby zminimalizować problemy w obsłudze mieszkańców, m.in. poprzez:
- zwiększenie liczby stanowisk i osób obsługujących mieszkańców składających wnioski w sprawie dowodów osobistych (po niezbędnym przygotowaniu techniczno-organizacyjnym, przeszkoleniu dodatkowych osób i przy pełnym składzie osobowym wydziału);
- optymalizację łącza z aplikacją dla budynku UM przy ul. Waszyngtona 5.

Dzięki podjętym działaniom, w najbliższych dniach sytuacja powinna się nieco poprawić. By wszystko wróciło do normy - czyli płynnej, bieżącej obsługi interesantów – docelowo niezbędne jest jednak sprawniejsze i szybsze działanie aplikacji „Źródło”, co znajduje się niestety poza kompetencjami oraz możliwościami Urzędu Miasta Częstochowy. Jednocześnie UM nie ma też możliwości powrotu do starego trybu załatwiania wniosków o dowody osobiste – obligatoryjnie muszą być one rejestrowane w aplikacji Systemu Rejestrów Państwowych.

Przepraszając mieszkańców za wszelkie niedogodności związane z ich obsługą w Wydziale Spraw Obywatelskich, przypominamy jednocześnie, że nowy informatyczny System Rejestrów Państwowych (SRP) wprowadzony przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ruszył 1 marca br.

Zastąpił dotychczasowe rejestry prowadzone przez urzędy gmin i urzędy stanu cywilnego. System docelowo ma usprawnić działanie urzędów oraz zlikwidować nadmierną biurokrację, pod warunkiem że osiągnie pełną funkcjonalność i stosowną sprawność działania, zgodną z oczekiwaniami władz państwowych, administracji samorządowej i interesantów

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto