Biletomat w autobusie nie po raz pierwszy uległ awarii, więc na razie stoi bezużyteczny. Niemożliwa jest szybka naprawa, ponieważ firma serwisująca znajduje się w Katowicach. Drugi dostępny jest w tramwaju, nie cieszy się jednak dużym zainteresowaniem. - Pasażerowie i tak w większości kupują bilety u mnie - twierdzi motornicza.
- Uważam, że Częstochowa idzie w ślady większych miast, gdzie takie urządzenia są dostępne od dawna. Nasze miasto się w końcu cywilizuje, to bardzo dobry sygnał. W sumie to jedyną wadą jest to, że bilet nie jest od razu skasowany i trzeba jeszcze podejść do kasownika - mówi jedna z pasażerek.
Jednak większość pasażerów nadal kupuje bilety u motorniczego. Są zaskoczeni, nawet nie zauważają obecności urządzenia - Automatycznie weszłam przednimi drzwiami, żeby kupić bilet, gdybym wiedziała, że są u nas biletomaty w nim dokonałabym zakupu. Sądzę, że to świetny pomysł, bo kupowanie biletu u kierowcy stwarza zagrożenie, rozprasza kierowcę, który jest przecież zajęty prowadzeniem pojazdu - oznajmia inna pasażerka.
Pojazdy z biletomatami są oznaczone specjalnymi plakatami, jednak świadomość mieszkańców w tym zakresie jest bardzo mała. Nie zostali w żaden sposób poinformowani - Nie wiedziałam, że u nas są biletomaty, na pewno będę z nich korzystać. Przydałyby się również na przystankach, byłoby to dużo wygodniejsze - mówi czekająca na tramwaj częstochowianka.
Obsługa biletomatu jest bardzo prosta i szybka, wystarczy, że zainteresowany naciśnie odpowiedni obrazek na ekranie dotykowym, wrzuci monety lub przyłoży kartę płatniczą i jego bilet jest już gotowy do odbioru. Automat przyjmuje wszystkie polskie monety powyżej 10 gr. i wydaje resztę. Każdy bez problemu może z niego skorzystać, nawet osoba nie znająca się na nowych technologiach.
Mieszkańcy są bardzo pozytywnie nastawienie do tej inwestycji, wielu z nich uważa, że powinny się znaleźć we wszystkich pojazdach oraz na niektórych przystankach. Pytaniem jednak pozostaje, czy warto inwestować w biletomaty tego typu, skoro jeden z nich jest już nieczynny, a jego naprawa zajmuje dużo czasu. Każdy krok na przód jest dobry, jednak warto go przemyśleć i wybrać dobry sposób realizacji.
Próba potrwa jeszcze ponad dwa miesiące, o zakupie biletomatów i umieszczeniu na stałe zdecydują opinie obywateli oraz skala ich użycia. Komentarze na ten temat można przesyłać na adres e-mail [email protected] oraz wiadomościach prywatnych na profilu MPK na facebooku: www.facebook.com/mpkczestochowa/
Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?