Dwudniowy festiwal
Festiwal "Trzy światy - świat realny, świat opowiadany, świat wirtualny" odbędzie się w dniach 24-25 listopada. Jego głównym celem jest chęć uwrażliwienia młodych ludzi na zagrożenia współczesnego świata. Nad organizacją wydarzenia czuwają trzy instytucje - Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie oraz Miejską Galerię Sztuki w Częstochowie.
- Młodzi ludzie będą tworzyć przyszłość. Chcemy, żeby byli więc bardziej świadomi zagrożeń cywilizacyjnych - zarówno materialnych, jak i wirtualnych. Chcemy zwrócić uwagę na komunikację marketingową, w szczególności na reklamę społeczną - mówi Ilona Kożuch z Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej.
Festiwal będzie polegał głównie na debacie i zainicjowaniu dialogu. Nie zabraknie jednak wykładów merytorycznych.
- Wydarzenie jest skierowane zarówno do uczniów, jak i do studentów. Mamy szereg form, które zamierzamy wykorzystać - od dyskursu naukowego poprzez różnego rodzaju warsztaty związane z komunikacją marketingową - dodaje Ilona Kożuch.
Wydarzenia w różnych lokalizacjach
Część wydarzeń odbędzie się w progach Politechniki Częstochowskiej, a część w Zespole Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie.
- Reklama społeczna w mediach jest na dalszym planie. Obecnie królują reklamy konsumpcyjne - zauważa Dariusz Zając, dyrektor "Reymonta". - Cieszę się, że możemy przekazać młodzieży trochę więcej na ten temat. Program imprezy jest bardzo bogaty i różnorodny. Wśród wykładowców są eksperci w swoich dziedzinach, znani w całej Polsce. Studenci i uczniowie będą mieli możliwość posłuchania, co mają do powiedzenia - dodaje.
Wszystkie wydarzenia i wykłady odbędą się w czwartek (24 listopada) i w piątek (25 listopada).
- Mówiąc o sprawach ważnych dla naszej cywilizacji chcieliśmy pogłębić i rozszerzyć dyskusje. Wszyscy żyjemy w trzech przenikających się światach. Uczelnia musi wyjść z pewnym dialogiem i stać się jego inicjatorem. Musimy stawiać prowokacyjne pytania i wspólnie poszukiwać odpowiedzi. Nie możemy się bać konfrontacji ze światem i młodymi ludźmi. Od tego zależy przyszłość naszej cywilizacji - tłumaczy Piotr Machura odpowiedzialny za część wydarzeń organizowanych w progach Politechniki Częstochowskiej.
Przy okazji organizacji wydarzenia został ogłoszony konkurs na film oraz plakat poruszający festiwalową tematykę.
- Wpłynęło ponad 40 filmów reklamowych i ponad 400 plakatów. Myślę, że jak na pierwszy raz, to doskonały wynik - przyznaje Dariusz Zając.
Laureatów konkursu poznamy 25 listopada. W Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie zaplanowano w tym dniu pokaz konkursowych filmów reklamowych oraz wybranych plakatów.
- Działania edukacyjne są niesłychanie ważne. Chodzi o to, aby uświadomić młodych ludzi, że żyją w świecie, który jest dla nich, którego są elementem. Budzenie odpowiedzialności w przekazie i próba wywierania nacisku na świat, który tworzą, to kwestie priorytetowe - twierdzi Joanna Matyja, dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie.
Ciekawym elementem festiwalu będzie też prezentacja kolekcji "Pszczoła w mieście" wykonanej z tkanin ekologicznych autorstwa uczniów "Reymonta" pod kierunkiem projektantki Wioletty Podsiadlik.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?