Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie z kolejnym opóźnieniem. Aleja NMP nie zostanie otwarta zgodnie z planem 15 maja

Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek
Prace w centrum Częstochowy sprawiają, że mieszkańcy muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Prace w centrum Częstochowy sprawiają, że mieszkańcy muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Bartłomiej Romanek
Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie łapie kolejne opóźnienia. Wykonawca inwestycji za pośrednictwem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego poinformował, że aleja NMP nie zostanie otwarta 15 maja, jak jeszcze niedawno deklarowano. Kiedy droga może zostać otwarta? Nie podano żadnego terminu.

Uruchomienie skrzyżowania Al. NMP a alejami Kościuszki i Wolności niestety odbędzie się później, niż oczekiwali tego mieszkańcy Częstochowy.

- Jest nam bardzo przykro, ale aktualna sytuacja z dostawami materiałów jest komplikowana przez pandemię. Ostatnio borykaliśmy się z brakiem masy zalewowej i niezbędne komponenty udało nam się kupić dopiero w Holandii. Ten problem został rozwiązany, ale teraz czekamy na dostawę kostki granitowej, która jest specjalnie docinana, a jej powierzchnia "groszkowana" – informuje dyrektor kontraktu z NDI, Łukasz Susło.

Niestety dostawca opóźnił z powodu COVID-19 dostarczenie kostki. Podobne problemy z nieterminowymi dostawami części komponentów generują opóźnienia udrożnienia skrzyżowań sąsiednich z al. NMP.

- Mamy nadzieję, że wspomniane braki materiałowe zostaną uzupełnione przez dostawców w przyszłym tygodniu, tak by do końca miesiąca można było przede wszystkim ułożyć kostkę, zaspoinować i przywrócić ruch. Bardzo zależy nam na jak najszybszym wykonaniu prac, bo od tego zależy możliwość rozpoczęcia robót na kolejnym skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II – dodaje Łukasz Susło z NDI.

Przebudowa linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów to największa inwestycja tramwajowa w historii Częstochowy. Zadanie realizowane jest w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Modernizacja linii to jeden z dwóch dużych inwestycji w tramwajową infrastrukturę w Częstochowie. Drugą częścią jest 10 nowoczesnych składów tramwajowych za 90 mln zł, dedykowanych właśnie przebudowanej linii.

Na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto