Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miasto realizuje projekt Zainwestuj w Częstochowie. Chce w ten sposób znaleźć nowych inwestorów

Bartłomiej Romanek
Jasne, że Częstochowa? Nie dla wszystkich. Zwłaszcza dla inwestorów, którzy na razie nie są skłonni wyłożyć wielkich pieniędzy pod Jasną Górą.

W znalezieniu inwestorów ma pomóc realizowany właśnie przez miasto projekt “Zainwestuj w Częstochowie”. Kosztuje on 1,5 miliona zł, ale miasto dokłada do niego niewiele, bo jest on finansowany ze środków unijnych.

W ramach projektu powstało m.in. kilka filmów promujących Częstochowę, których premiera odbyła się podczas Road Show - specjalnej imprezy przygotowanej dla dziennikarzy. Zorganizowała go profesjonalna firma PR. Ale spokojnie, nie zapłacą za nią podatnicy z naszego miasta, bo firmę także została zatrudniona w ramach projektu “Zainwestuj w Częstochowie”.
Firmy promujące Częstochowę już w przyszłym tygodniu mają się znaleźć na oficjalnej stronie Urzędu Miasta. My widzieliśmy dwa - wizerunkowy oraz ten promujący Częstochowę pod kątem gospodarczym. Obydwa robią bardzo dobre wrażenie.

Nasze miasto prezentuje się w nich okazale, jako dynamiczne, nowoczesne, jako obiekt kultu sakralnego, ale i aglomeracja ludzi młodych.

Czym Częstochowa zdaniem twórców filmu i prezydenta może przyciągnąć inwestorów? Przede wszystkim znakomitym położeniem i dobrym połączeniem z miastami w Polsce i w Europie. Częstochowa ma również bardzo ciekawe tereny inwestycyjne, jest na czwartym miejscu w Polsce pod względem marki i jest miastem najbardziej godnym zaufania.
Częstochowianie mimo że jest ich coraz mniej, są wciąż stosunkowo młodzi, a co najważniejsze dobrze wykształceni. To zapewnia przyszłym pracodawcom dobrze wykwalifikowaną kadrę. Trudno się dziwić, bo w naszym mieście jest aż dziewięć wyższych uczelni. Ale Częstochowa reklamuje się również jako miasto z najwyższym...wskaźnikiem nasłonecznienia.

– Mamy atuty, które mogą sprawić, że staniemy się gospodarczym tygrysem Śląska, Polski i Europy – twierdzi Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy.

Przyciągnięcie inwestorów to jednak bardzo trudne zadanie. Tym bardziej, że wciąż na dobrą sprawę nie rozpoczęto budowy czterogwiazdkowego hotelu oraz centrum IKEA przy DK 1. W przypadku szwedzkiego koncernu budowę wstrzymują ostatnie sprawy związane z wymianą gruntów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto