Co dalej z przebudową DK 91 w Częstochowie? Miejski Zarząd Dróg otworzył oferty potencjalnych wykonawców, które są znacznie droższe niż planowano, ale kolejne kontrowersje budzi przejezdność skrzyżowań poszczególnych dróg z aleją Wojska Polskiego.
Przebudowa DK 91 w Częstochowie. Gdzie udało się uzyskać odstępstwa?
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg, od samego początku procedowania docelowych rozwiązań w zakresie organizacji ruchu przy alei Wojska Polskiego, MZD dążył do wdrożenia w projekcie takich rozwiązań, które w najwyższym stopniu po zakończeniu prac będą umożliwiały komfortową i bezpieczną komunikację z przyległymi z obu stron ulicami poprzecznymi.
- Mając na uwadze, że funkcjonujące dotąd rozwiązania inżynieryjne były w ciągu tej drogi wdrażane pół wieku temu, należało się spodziewać, że niektóre elementy organizacji ruchu muszą ulec zmianie. Pierwotne opinie zewnętrznych specjalistów sugerowały nawet, że – zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem – zdecydowana większość wjazdów i wyjazdów z ulic poprzecznych będzie musiała zniknąć (niemal wszystkie!) - tłumaczy Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie.
Jak informuje MZD, Część proponowanych przez projektantów wjazdów i wyjazdów w istocie została zakwestionowana przez zewnętrzny audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pierwotnie miało więc zabraknąć relacji al. Wojska Polskiego z: ul. Rakowską w każdym kierunku, ul. Okrzei (zjazd i wyjazd), ul. Powstańców Śląskich, ul. Bór, ul. Sieroszewskiego i ul. Brzozową.
- Mając jednak na uwadze interes społeczny mieszkańców i komunikacyjny interes miasta, MZD przystąpił do działań prawnych i projektowych, które w konsekwencji miały pozwolić uzyskać szereg odstępstw od przepisów ze strony służb właściwego ministerstwa - twierdzi Maciej Hasik. - Działania te wymagają długotrwałych procedur i szeregu kroków formalno – prawnych. W ich wyniku udało się uzyskać odstępstwa i przywrócić w projekcie docelowe relacje al. Wojska Polskiego z: ul. Powstańców Śląskich, ul. Okrzei (wjazd z DK-91), ul. Rakowską (wyjazd na DK-91 kierunek Warszawa i wjazd z DK-91 od strony Katowic).
Jak będzie wyglądała organizacja ruchu po zakończeniu inwestycji?
Być może w efekcie kolejnych zabiegów dążących do uzyskania następnych odstępstw, po zakończeniu przebudowy alei Wojska Polskiego utrzymany będzie także wjazd w ul. Rakowską (dla jadących DK-91 od strony Warszawy) i połączenie z ul. Sieroszewskiego. Z uwagi na techniczny brak możliwości zmiany parametrów drogowych zamknięty docelowo, na stałe pozostanie natomiast zjazd w ul. Bór, wyjazd z ul. Rakowskiej w kierunku Katowic i wyjazd z ul. Okrzei w aleję Wojska Polskiego (zjazd pozostanie dostępny).
- Wszelkie inne dywagacje czy insynuacje w tym zakresie nie mają potwierdzenia w rzeczywistości i obowiązującym porządku prawnym. O kolejnych istotnych kwestiach dla przebudowy al. Wojska Polskiego poinformujemy w odrębnych komunikatach - informuje MZD.
Nie przeocz
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
- Lipcowe pensje będą wyższe. Tak zmienią się wynagrodzenia od 1 lipca [wyliczenia]
- Takie będą emerytury od lipca 2022. Oto stawki świadczenia brutto i netto
- W Katowicach powstanie drapacz chmur. Jakie ceny mieszkań? ZOBACZ wizualizacje
- Oto najtańsze mieszkania na Śląsku. Kosztują ledwo ponad 50 tysięcy! Sprzedaje je SRK
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?