Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: Południowa nitka III alei Najświętszej Maryi Panny otwarta

Janusz Strzelczyk
Do połowy kwietnia można jeździć w całej III al. NMP
Do połowy kwietnia można jeździć w całej III al. NMP Janusz Strzelczyk
Od piątku można jeździć samochodami południową nitką III alei Najświętszej Maryi Panny. Do 15 kwietnia. Część północna jest dostępna dla aut przez cały rok. Okresowe włączanie do ruchu południowej nitki to kompromis między zwolennikami i przeciwnikami całkowitego wyłączenia z ruchu kołowego III al. NMP.

Zaraz po przebudowie tego odcinka alei wprowadzono całkowity zakaz ruchu po południowej stronie. Potem zamieniono całkowity zakaz na sezonowy.
Teraz, gdy jeszcze trwa przebudowa placu Biegańskiego i jego okolic otwarcie III al. NMP trochę poprawi warunki jazdy w centrum miasta.

Jeszcze przynajmniej do koń-ca listopada będą zamknięte odcinki ulic Śląskiej i Kilińskiego, przy placu Biegańskiego. Z kolei remont odcinka alei Wolności, od skrzyżowania z al. Najświętszej Maryi Panny do skrzyżowania z ulicą Waszyngtona przedłuża się. Kolejny termin zakończenia robót to koniec przyszłego tygodnia.
Przygotujmy się już do przebudowy I i II al. NMP, zaraz po zakończeniu prac na placu Biegańskiego (koniec roku) i do skutków rewitalizacji tej części alei.

Kiedy skończy się rewitalizacja ścisłego centrum Częstochowy - placu Biegańskiego oraz I i II alei Najświętszej Maryi Panny - kierowcy mogą zapomnieć o wjeździe od tej strony pod Jasną Górę.

Wjazd będą mieli tylko mieszkańcy, auta zaopatrzenia sklepów i służb komunalnych. Dla autobusów miejskich będzie wyznaczony tylko krótki odcinek w II alei od skrzyżowania z ul. Wilsona do skrzyżowania z al. Kościuszki i to tylko po jednej stronie.

Wniosek z 2008 r. o unijne fundusze na przebudowę alei takie ma konsekwencje: eliminacja ruchu kołowego w I i II alei i na placu Biegańskiego. Jeszcze za prezydentury Tadeusza Wrony i p.o. prezydenta Piotra Kurpiosa mówiono, że w alejach będą mogły jeździć samochody. Okazało się jednak, że projekt przewiduje, że ma to być przestrzeń publiczna i Urząd Marszałkowski, który decyduje o unijnych dotacjach, na realizację tylko takiego projektu się zgadza.

Rok temu częstochowskie władze samorządowe próbowały wprowadzić zmiany w projekcie i dopuścić komunikację publiczną.

Możliwy jednak będzie tylko ruch lokalny i służb komunalnych. Z zakazu ruchu aut cieszą się cykliści, będzie dla nich miejsce, nie tylko w pasażu al. NMP.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto