Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z przedsiębiorcami o inwestycjach drogowych

js, bpum
Tematem majowego "Śniadania z Przedsiębiorcami" były realizowane obecnie i planowane na najbliższe lata miejskie inwestycje drogowe oraz projekt "Akademia rozwoju kompetencji", dający możliwość podnoszenia kwalifikacji w specjalnościach poszukiwanych przez pracodawców.

Głównym tematem spotkania była prezentacja poświęcona "Inwestycjom drogowym na terenie Miasta Częstochowy w latach 2017-2020" przedstawiona przez dyrektora MZDiT Mariusza Sikorę oraz jego zastępcę Piotra Kurkowskiego.
Przedsiębiorcy mogli dowiedzieć się więcej m.in. o rozwoju podstawowego układu drogowego w Częstochowie w kontekście już wykonanych, obecnie realizowanych i planowanych inwestycji drogowych, a także o inwestycjach drogowych w specjalnych strefach ekonomicznych, zaplanowanych inwestycjach związanych z odwodnieniem terenów w granicach administracyjnych miasta (Kiedrzyn, Grabówka), modernizacji i rozwoju oświetlenia ulicznego w mieście, a także o budowie węzłów przesiadkowych i rozwoju sieci ścieżek rowerowych, jako alternatywie komunikacyjnej.

Największe inwestycje drogowe już realizowane w terenie lub przygotowywane do realizacji przez Miasto to:
1. Przebudowa DW 908 - ul. Dźbowska, ul. Powstańców Warszawy i ul. Gościnna (do 2018) – koszt 54,8 mln zł;
2. Przebudowa DK 1 - aleja Wojska Polskiego (do 2019) – planowany koszt 196,7 mln zł;
3. Przebudowa DK 46 - ul. Główna i ul. Przejazdowa (do 2019) - planowany koszt 123,4 mln zł;
4. Budowa DK 46 ul. Bugajska bis (do 2020) - planowany koszt 90 mln zł;
5. Przebudowa ul. Korfantego (do 2018) - planowany koszt 12 mln zł;
6. Budowa połączenia ul. Korfantego z ul. Bugajską (do 2019) - planowany koszt 12 mln zł;
7. Przebudowa mostu drogowego w ul. Legionów (2017) - koszt ok. 3,7 mln zł;
8. Budowa węzłów przesiadkowych przy dworcach PKP Centrum, PKP Stradom i PKP Raków (do 2018) - planowany koszt 41,1 mln zł;
9. Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie (do 2020) - planowany koszt 78,51 mln zł.
Łączny planowany koszt powyższych inwestycji to ponad 612 mln zł.

Inne duże inwestycje przewidziane do realizacji w latach 2017 – 2021 to m.in.:
- przebudowa ul. Wręczyckiej w Częstochowie;
- przebudowa alei Armii Krajowej na odcinku od alei Jana Pawła II do ul. Kisielewskiego;
- budowa drogi do terenów inwestycyjnych SKORKI;
- budowa ul. Żyznej w Częstochowie;
- budowa Systemu Inteligentnego Transportu w Częstochowie.

Przypomniano też zakres inwestycji drogowe realizowanych przez MZDiT
w specjalnych strefach ekonomicznych, poprawiających warunki inwestowania i prowadzenia działalności na terenach objętych strefami, w tym:
- budowę drogi w KSSE od sięgacza ul. Legionów do ul. Kusięckiej;
- budowę drogi do terenów strefy SKORKI (do ul. Gościnnej) wraz ze zbiornikiem retencyjnym;
- budowę drogi na terenie Podstrefy Częstochowa SSE EUROPARK MIELEC wraz z dojazdem do strefy ekonomicznej;
- budowa drogi na terenie Podstrefy Częstochowa SSE EUROPARK MIELEC, budowa sieci wodociągowej i sanitarnej;
- budowa kanału technologicznego i kanalizacji deszczowej w strefie SKORKI;
- przygotowanie terenów inwestycyjnych w Częstochowie przy ul. Kusięckiej.

Podczas spotkania przypomniano także, że w ostatnim czasie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne złożyło wniosek o unijne dofinansowanie zadania służącemu rozwojowi transportu niskoemisyjnego: „Przebudowa liniowej infrastruktury wraz z zakupem 10 składów tramwajowych na potrzeby transportu publicznego w Częstochowie".

W informacji poświęconej rozwojowi dróg rowerowych przypomniano, że Częstochowa wzbogaciła się w ostatnim czasie m.in. o połączenia rowerowe z gminami Mstów i Rędziny, obecnie realizowane jest połączenie z Konopiskami, w najbliższych planach jest m.in. ścieżka rowerowa łącząca nas z Blachownią. Inne inwestycje uzupełniające częstochowską sieć rowerową to np. połączenia rowerowe między dworcami kolejowymi, a także kolejne pasy dla rowerów, stacje naprawy i stojaki rowerowe. Miasto przygotowuje się też do uruchomienia Częstochowskiego Systemu Rowerów Miejskich.
Warto dodać, że długość dróg dla rowerów w ostatnich 6 latach w Częstochowie wzrosła ponad dwukrotnie – z niespełna 32 km na koniec 2010 r., do ponad 73 km w końcu 2016 r.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto