Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadukt na Boya-Żeleńskiego będzie szerszy [FOTO]

Bartosz Józefiak
Wiadukt na ulicy Boya-Żeleńskiego jest dziś jednym z najwęższych gardeł komunikacyjnych we Wrocławiu
Wiadukt na ulicy Boya-Żeleńskiego jest dziś jednym z najwęższych gardeł komunikacyjnych we Wrocławiu Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska
To świetna wiadomość dla kierowców tkwiących co rano w korkach przed wiaduktem na Boya-Żeleńskiego. Kolejarze sprawdzają, czy możliwe będzie poszerzenie przejazdu pod wiaduktem do dwóch pasów. Dziś to jedno z najwęższych gardeł komunikacyjnych w mieście. Jezdnia jest tu zwężona do jednego pasa, a ruchem wahadłowym steruje sygnalizacja świetlna. Codziennie w godzinach szczytu na Boya-Żeleńskiego tworzą się ogromne korki.

Do tej pory nie było żadnej nadziei, że ta sytuacja się zmieni. Wiadukt jest bowiem własnością PKP, a kolejarze od lat powtarzali, że na potrzeby pociągów ta konstrukcja w zupełności wystarcza. Dlatego nie było żadnych planów jego przebudowy- aż do teraz. Światełko w tunelu pojawiło się w związku z planowaną modernizacją linii kolejowej Wrocław - Oleśnica. W ramach przebudowy torowisk budowane będą nowe stacje kolejowe, a także przebudowywane będą wiadukty, w tym wiadukt nad ul. Boya-Żeleńskiego.

- W ramach dokumentacji przedprojektowej rozważamy koncepcję przebudowy wiaduktu – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Po przebudowie wiadukt spełniałby potrzeby nie tylko kolejarzy, ale także kierowców. To pierwsza taka wiadomość, bo od wojny nie było żadnych planów poszerzenia wiaduktu.

Kiedy droga będzie poszerzona? Właśnie kończone jest opracowanie studium dla remontu tej linii. Następnie przygotowany będzie projekt remontu. Teoretycznie modernizacja linii mogłaby ruszyć po 2016 r., ale decyzja o rozpoczęciu remontu zależy od finansowania. Mirosław Siemieniec zastrzega też, że dopiero projekt pokaże, jaki będzie ostateczny kształt remontu. Może się bowiem okazać, że przebudowa wiaduktu będzie trudna lub wręcz niewykonalna ze względu na warunki terenowe, kolizje sieci podziemnych czy warunki techniczne.

Na przebudowę wiaduktu przy Boya- Żeleńskiego naciskał wrocławski magistrat. Przykładem udanej współpracy miasta z PKP jest wiadukt kolejowy przy Starogroblowej. Jest on obecnie poszerzany, dlatego jeszcze w tym roku zniknie tam wąskie gardło, a auta pojadą po dwóch pasach w każdą stronę.

Remont linii Wrocław - Oleśnica potrwałby dwa lata. Po modernizacji pociągi do Oleśnicy przyspieszą do 160 km/h, poprawione zostaną mosty, wiadukty i perony. We Wrocławiu powstaną dwa nowe przystanki: przy Boya-Żeleńskiego, powstanie także inny - przy ul. Długiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto