Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Używana Skoda Superb III (2015-2023). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie?
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie? Skoda
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Spis treści

Używana Skoda Superb III. Nadwozie/wnętrze

Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie? Skoda

Skoda Superb od pierwszej generacji miała prosty cel - być nieco tańszą, bardziej praktyczną i wygodniejszą alternatywą dla Volkswagena Passata. Jeśli chodzi o przestrzeń w środku, Skoda Superb III bardziej przypomina Audi A6, ale pod względem ceny jest zdecydowanie tańsza. Kiedy oferta Superba się kończy, zaczyna się oferta Audi A6. Wiem, że porównywanie powinno się rozpoczynać od Audi A4, ale każdy, kto siedział w obu samochodach, wie, że różnica w przestrzeni jest ogromna. Dodatkowo, Skoda Superb III w wersji kombi nadal pozostaje punktem odniesienia w segmencie D pod względem przestrzeni i funkcjonalności.

Pod względem estetycznym trudno znaleźć jakiekolwiek zarzuty wobec czeskiej limuzyny. Ma klasyczną linię, dość dynamiczne kształty, a po modernizacji pojawiły się również bardzo ładne światła o interesującej sygnaturze. Również zderzak z szeroką srebrną listwą i światłami przeciwmgielnymi LED (w wersji po modernizacji) prezentuje się atrakcyjnie, a tył auta jest jednoznacznie rozpoznawalny. No, może nowa Octavia odrobinę przypomina Superba, ale trudno uznać to za wadę. Poza tym istnieje wiele opcji i wariantów, dzięki czemu każdy może znaleźć coś dla siebie. Jeśli nie jest to podstawowy model w białym kolorze, topowa Skoda powinna przypaść do gustu miłośnikom klasycznej motoryzacji. Szczególnie dobrze prezentuje się wersja Scout z dobrym wyposażeniem i pięknym lakierem np. ciemnoniebieskim z metalicznym odcieniem. Połączenie ogromnej przestrzeni w środku w wersji kombi z podstawowymi właściwościami terenowymi czyni tę odmianę doskonałą alternatywą dla SUV-ów i idealnym autem rodzinnym.

Jeśli chodzi o wymiary, odmiana liftback ma 4861 mm długości, 1864 mm szerokości i 1468 mm wysokości. Natomiast kombi ma 4856 mm długości, 1864 mm szerokości i 1447 mm wysokości. Oba warianty mają rozstaw osi wynoszący 2841 mm. Warto również wspomnieć, że wersja Scout ma prześwit wynoszący 175 mm (wersja standardowa - 149 mm).

Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie? Skoda

Wnętrze Superba prezentuje się w klasycznym stylu, zapewniając jednocześnie doskonałą ergonomię i mnóstwo komfortu. Oczywiście, liczne rozwiązania z serii Simply Clever, takie jak schowek na parasolkę w drzwiach czy skrobaczka pod klapką wlewu paliwa, dodają do wnętrza różnych praktycznych detali, tworząc udaną całość. Jest bardzo wygodnie, komfortowo i przyjemnie, chociaż pod względem stylistycznym może brakować wrażenia modnego wzornictwa. Odmiany takie jak Sportline, Scout czy Laurin&Klement mogą oferować atrakcyjne tapicerki i interesująco wyprofilowane fotele. Deska rozdzielcza może nie zaimponować formą, ale przekonuje do siebie dzięki ergonomicznemu ułożeniu elementów i wygodzie podczas użytkowania. Wszystko jest dokładnie tam, gdzie powinno być, działa świetnie i nie wymaga od kierowcy czy pasażerów żadnego dodatkowego wysiłku, na przykład w poszukiwaniu oczywistych funkcji w systemie sterowania dotykowego.

Zdecydowanie warto rozważyć wyższe wersje, wyposażone na przykład w podświetlenie ambientowe, które dodaje odrobiny koloru do dość stonowanego wnętrza. W wersji Sportline możemy liczyć na kierownicę z grubszym i spłaszczonym dolnym wieńcem oraz sportowe fotele, natomiast wariant Laurin&Klement oferuje jasną skórzaną tapicerkę i namiastkę luksusowej limuzyny. Odmiana Scout dodaje wnętrzu również terenowego akcentu. Jedno jest pewne - przestrzeni na pewno nie zabraknie. Kanapa zapewnia wystarczającą ilość miejsca nawet wysokim pasażerom, chociaż nie ma tyle wolnej przestrzeni nad głową jak np. w modelu Kodiaq. Bagażnik, nawet w wersji liftback, dzięki klapie, która otwiera się razem z szybą, oferuje prawdziwą jaskinię na bagaż. Standardowa pojemność wynosi 625 litrów, a po złożeniu oparć może nawet sięgnąć aż 1760 litrów. Dla jeszcze bardziej wymagających dostępna jest również wersja kombi, która oferuje odpowiednio 660 i 1950 litrów pojemności.

Używana Skoda Superb III. Silnik/układ napędowy

Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie? Skoda

Oferta silnikowa Skody Superb jest bardzo bogata, ale to jest oczywiste dla tych, którzy interesują się motoryzacją i modelami z Grupy Volkswagena. Kilka pozycji zasługuje na szczególną uwagę. Na początek warto wspomnieć o bazowym silniku 1.4 TSI o mocy 125 KM lub 150 KM, który był dostępny od początku produkcji. Mocniejsza wersja generuje moment obrotowy wynoszący 250 Nm. Słabsza odmiana również daje sobie nieźle radę w tym dużym samochodzie (przyspieszenie do 100 km/h zajmuje około 10 sekund), ale jeśli planujemy podróże z rodziną, lepszym wyborem będzie wariant o większej mocy. W 2018 roku silnik 1.4 TSI został zastąpiony przez jednostkę 1.5 TSI o tych samych parametrach, czyli 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji z automatyczną skrzynią biegów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 9 sekund, a maksymalna prędkość to 216 km/h przy średnim spalaniu wynoszącym 5,5 l/100km.

Alternatywą jest silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM lub 280 KM. Ten mocniejszy wariant, w połączeniu z automatyczną skrzynią DSG i napędem na cztery koła, zapewnia dynamiczną jazdę na długich trasach. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Po 2018 roku moc najmocniejszej wersji ograniczono do 272 KM, ale od 2020 powrócono do wartości 280 KM. Warto także wspomnieć o wersji hybrydowej typu plug-in, która została wprowadzona do oferty w 2019 roku. System oparty jest na silniku 1.4 TSI o mocy 156 KM, który jest wspierany przez silnik elektryczny o mocy 116 KM. Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 218 KM, a maksymalny zasięg na baterii to około 55 kilometrów według producenta.

Dla osób preferujących tradycyjne rozwiązania dostępny jest między innymi silnik 1.6 TDI o mocy 120 KM i momencie obrotowym 250 Nm. To rozsądny wybór, zwłaszcza dla osób podróżujących samotnie. Alternatywą jest silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Mocniejsza wersja, generująca moment obrotowy wynoszący 400 Nm, jest doskonałą propozycją dla tych, którzy często podróżują z pełnym obciążeniem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 sekund, a prędkość maksymalna to 237 km/h. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 4,1 l/100km, ale nawet gdyby wynosiło 6 l/100km, jest to zadowalający wynik jak na duże i dynamiczne auto.

Używana Skoda Superb III. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa

Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie? Skoda

Czy są znane usterki i problemy? Jeśli samochód jest nowy i ciągle objęty gwarancją, warto dokładnie sprawdzić historię serwisową oraz ewentualne szkody, które mogły wystąpić od momentu rozpoczęcia eksploatacji. W przypadku modeli wyposażonych w skrzynię DSG i napęd 4X4, konieczne jest większe zainteresowanie nimi, ponieważ zaniedbania ze strony poprzednich właścicieli mogą wiązać się z wysokimi kosztami napraw w przyszłości. Warto również sprawdzić starsze modele pod kątem działania wspomnianej skrzyni DSG. Niewielkie szarpnięcia między 1. a 3. biegiem mogą być normalne, ale jeśli są szczególnie uciążliwe, może to wskazywać na awarię mechatroniki. Niektórzy użytkownicy zauważyli także problemy z czujnikami parkowania oraz aktywnym tempomatem. Przyjrzenie się podwoziu również jest ważne, szczególnie jeśli chodzi o modele kombi, które mogły być eksploatowane z dużym obciążeniem. Mogło dojść do uszkodzeń podwozia na nierównościach drogi lub progach zwalniających.

Ofert jest naprawdę sporo i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Przykładowo dobrze wyposażona odmiana Style ze 190-konnym silnikiem benzynowym, automatyczną skrzynią, napędem na przednią oś i z przebiegiem 65 000 kilometrów (rocznik 2020) to koszt około 133 000 złotych. Za około 90 000 złotych znajdziemy model z 2016 roku z silnikiem 2.0 TSI, wyposażeniem Laurin&Klement i z przebiegiem 69 000 kilometrów.

Używana Skoda Superb III. Podsumowanie

Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo
Skoda Superb to dla wielu synonim komfortu, praktyczności i ponadczasowego wyglądu w rozsądnym, stosunkowo niedrogim wydaniu. Ogromny bagażnik, mnóstwo miejsca, ergonomia i bardzo duży wybór na rynku wtórnym. Czym zaskakuje Superb III i na co zwracać uwagę przy zakupie? Skoda

Skoda Superb to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają auta klasycznego, komfortowego i idealnego na dalekie podróże, z namiastką segmentu premium. Ogromny wybór na rynku wtórnym, szeroka paleta silników, wersji i konfiguracji sprawia, że praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie.

Zalety:

  • ładna stylistyka, która praktycznie się nie starzeje;
  • niezłej jakości materiały i spasowanie we wnętrzu;
  • ergonomia i prostota obsługi wszystkich systemów i funkcji;
  • duża ilość przestrzeni oraz przepastny bagażnik, szczególnie w kombi;
  • przyzwoity wybór wersji silnikowych;
  • ogromny wybór na rynku wtórnym
  • zadowalająca niezawodność i koszty eksploatacji.

Wady:

  • mimo wszystko wysoka cena;
  • miłośnicy marek premium będą kręcić nosem mimo wielu argumentów za Superbem;
  • sporo zaniedbanych wersji po liftingu.

Opinie

Krzysztof z Lublina
Skoda Superb III to samochód, który spełnił moje oczekiwania w pełni. Jako kierowca ceniący komfort podróżowania, doceniam przestronne wnętrze i wysoką jakość wykonania. Superb oferuje także zaawansowane technologie, takie jak systemy bezpieczeństwa i multimedialne, co sprawia, że podróżowanie staje się jeszcze przyjemniejsze. Silniki są oszczędne, a jednocześnie oferują wystarczającą moc. To auto zasługuje na miano "superb".

Anna z Warszawy
Skoda Superb III to dla mnie synonim elegancji i funkcjonalności. Jako miłośniczka estetyki, zachwycam się designem zewnętrznym i wyrafinowanym wnętrzem. Mnogość miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie, to istny raj dla pasażerów. Superb świetnie sprawdza się również podczas dłuższych tras – komfort jazdy jest na najwyższym poziomie. Jestem dumna z wyboru tego modelu, a każda podróż staje się wyjątkowym doświadczeniem.

Piotr z Krakowa
Skoda Superb III generacji to praktyczność i oszczędność w jednym. Wybierając ten model, ceniłem sobie przede wszystkim funkcjonalność kombi oraz dużą pojemność bagażnika. Auto świetnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu, a różnorodność silników pozwala dostosować je do własnych potrzeb. Dodatkowo, niskie koszty utrzymania to dla mnie istotny argument. Skoda Superb to auto, które sprostało moim oczekiwaniom pod wieloma względami, z czystym sumieniem mogę polecić je innym kierowcom.

Wybrane wersje silnikowe w Skoda Superb III (2015 – 2023):

Silnik

Pojemność
 skokowa
 [ccm]

Moc maksymalna
 [KM]

Maks. moment
 obrotowy [Nm]

Przyspieszenie
 0-100 km/h [s]

Prędkość
 maks. [km/h]

Średnie zużycie
 paliwa [l/100km]

1.4 TSI

1395

125 

200

9,9

208

5,4

1.5 TSI

1498

150

250

8,0

217

6,8

2.0 TSI

1984

220

350

7,0

245

6,2

2.0 TSI

1984

280

350

5,8

250

7,1

1.4 TSI PHEV

1395

218

330

7,7

224

1,4

2.0 TDI

1968

150

340

9,3

212

4.4

2.0 TDI

1968

190

400

8,1

235

4,2

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Skoda Superb III (2015-2023). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto