Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tyle zostało z gierkówki w Częstochowie. Likwidowane kładki, zrywany asfalt.... Zaglądamy na plac budowy

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
DK91 w Częstochowie w remoncie. Zdemontowano kładkę nad "gierkówką"
DK91 w Częstochowie w remoncie. Zdemontowano kładkę nad "gierkówką" Patryk Kubat
Tyle zostało z gierkówki w Częstochowie. Kolejny tydzień robót na modernizowanej DK91 - zobacz zdjęcia. Trwają prace ziemne i usuwanie starego asfaltu. Likwidowane są też kolejne kładki dla pieszych.

Tak wygląda teraz dawna gierkówka w Częstochowie. Likwidowane kładki, zrywany asfalt....

Drogowcy mają przed sobą ogrom pracy. To nie tylko prace podziemne i położenie nowej drogi, ale budowa trzech nowych estakad, sześciu kładek dla pieszych i przebudowa licznych skrzyżowań na trasie inwestycji. Wkrótce wyburzone zostaną opuszczone już stacja benzynowa i dwie kamienice przy ulicy Równoległej.

W nocy demontaż kładki

W nocy z piątku na sobotę (2/3 grudnia) zdemontowana zostanie kładka dla pieszych na wysokości ul. Stromej.

Z uwagi na skomplikowane prace od godz. 22 przez ok. 2-3 godziny w miejscu prac zostanie wstrzymany ruch na czynnej nitce DK-91 w kierunku Warszawy. W tym czasie Policja będzie zabezpieczać ruch i kierować go na objazd przez ul. Równoległą do al. Niepodległości. Po zakończeniu demontażu ruch zostanie przywrócony. Piesi po rozbiórce kładki będą mogli korzystać z sąsiednich przepraw tj. wzdłuż ul. Bór na Bardowskiego pod obiektem (ok. 230 m obok) lub z kładki na wysokości ul. Prostej (ok. 400 m obok) - informuje MZD w Częstochowie.

Wciąż trwają prace nad usuwaniem starego asfaltu m.in. na wysokości Centrum Handlowego Jagiellończycy. Intensywne prace trwają na odcinku od al. Jana Pawła II do ulicy Krakowskiej. Po zakończeniu intensywnych prac ziemnych rozpocznie się budowa fundamentów obiektu mostowego na wysokości ul. Legionów, który wejdzie w skład jednego z trzech dwupoziomowych skrzyżowań.

W następnej kolejności wykonawca przystąpi do kolejnych etapów:

  • rozbiórki pozostałych części istniejących przejść podziemnych,
  • przebudowy sieci ciepłowniczej na wysokości ul. Zamenhofa i ul. Brzozowej w rejonie projektowanego przejścia podziemnego,
  • przebudowy kanalizacji deszczowej: w rejonie skrzyżowania z ul. Legionów, w rejonie skrzyżowania z ul. Krakowską i ul. Rejtana, w miejscu starej estakady i przejścia podziemnego przy ul. Brzozowej,
  • budowy obiektów mostowych: nad rzeką Wartą, na skrzyżowaniu z ul. Legionów i na skrzyżowaniu z ulicami: Krakowską/Rejtana.
  • Przebudowa al. Wojska Polskiego to największa i najbardziej kosztowna inwestycja drogowa we współczesnej historii miasta. Całe przedsięwzięcie obejmuje przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka al. Wojska Polskiego od węzła z al. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Rakowską. Każdy z pasów ruchu ma mieć 3,5 metra szerokości. Ważne jest też dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115 kN/oś (nacisk osi pojedynczej samochodu ciężarowego) i nadanie jej kategorii KR7.

W ramach inwestycji powstaną nowe chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz zjazdy do posesji i miejsc postojowych. Zadanie obejmuje również przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowę węzła drogowego z ul. Rakowską, trzech przejść podziemnych, rozbiórkę sześciu istniejących kładek dla pieszych i budowę nowych oraz remont trzech mostów i kładki dla pieszych, ale i budowę pięciu nowych obiektów mostowych. Co więcej, do wykonania jest także przebudowa systemu odwodnienia, oświetlenie drogi, kanał technologiczny, ekrany akustyczne oraz przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i naziemnej, czyli urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych.

Pierwotny koszt zakresu z umowy to ponad 179 mln zł. Przebudowę al. Wojska Polskiego rozpoczęło konsorcjum Drog-Bud, Firesta Fiser i Nowak Mosty. Wiosną tego roku miasto rozwiązało jednak umowę z tym wykonawcą uznając, że nie rokuje on na dokończenie zadania w przewidzianym terminie. Wyłonione w przetargu konsorcjum firm NDI dokończy prace za 359 mln zł. Ma się to stać według założeń na koniec listopada 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto