Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa przebudowa DK 91 w Częstochowie. Miejski Zarząd Dróg zdradza, jak zaawansowana jest inwestycja

Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE MZD w Częstochowie
Przebudowa częstochowskiego odcinka DK 91 to największa inwestycja drogowa w historii Częstochowy. Miejski Zarząd Dróg poinformował o postępach w pracach na każdym z pięciu odcinków, na które podzielono inwestycje.

- Na poszczególnych odcinkach budowanej od podstaw al. Wojska Polskiego w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” realizowane są prace wielu branż. Ich zaawansowanie jest zróżnicowane, dlatego warto podsumować dotychczas wykonane roboty i te, których należy spodziewać się przy głównej trasie w regionie z końcem 2021 roku - mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie.

Odcinek I (początek zakresu robót od strony Warszawy – koniec przed mostem na rzece Warcie):

Na tym odcinku w pierwszej kolejności wykonywane są roboty na jezdni w kierunku Katowic, a tymczasowa organizacja ruchu została poprowadzona po drugiej jezdni. Obecnie najbardziej zaawansowane są prace związane z przebudową sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i kanalizacyjnych oraz przebudową oświetlenia drogowego. Wykonano już rozbiórkę starych barier drogowych, wyeksploatowanej nawierzchni jezdni oraz obiektów mostowych nad ul. Wesołą i Papierową. Przystąpiono do budowy nowych mostów. W najbliższych tygodniach przewidywana jest kontynuacja przebudowy sieci oraz budowa nowych mostów nad ul. Wesołą i Papierową.

Odcinek II (początek od mostu na rzece Warcie – koniec przed mostem nad torami kolejowymi):

Tymczasowy ruch kołowy odbywa się środkowymi pasami obu jezdni, tak aby umożliwić zbudowanie w pierwszej kolejności łącznic wjazdowych i zjazdowych przyszłego, dwupoziomowego węzła drogowego drogi krajowej z ul. Krakowską i Rejtana. Dlatego właśnie wykonano taki zakres rozbiórki istniejącego mostu na rzece Warcie. Ponadto w okolicy skrzyżowania „DK-1” z ul. Rejtana przebudowano już sieć gazową, a obecnie trwa przebudowa cieci teletechnicznej. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie robót związanych z przebudową sieci elektroenergetycznych oraz budową nowego mostu nad Wartą.

Odcinek III (początek od mostu nad torami kolejowymi – koniec przed byłą już estakadą):

Tutaj odwrotnie niż na odcinku pierwszym - tymczasowy ruch poprowadzono po jezdni w kierunku Katowic, a przebudowywany jest pas ruchu na Warszawę. Obecnie trwają roboty związane z frezowaniem starej nawierzchni asfaltowej. W ciągu kilku tygodni powinny rozpocząć się roboty przezbrojeniowe (przebudowa sieci) i rozbiórka istniejącego mostu nad ul. Bór.

Odcinek IV (dawna estakada wraz z dojazdami):

Do chwili wybudowania nowego obiektu, ruch pojazdów odbywał się będzie w poziomie skrzyżowania czyli dołem. Z końcem listopada miał miejsce finał wykonywania pali fundamentowych dla posadowienia nowej estakady (zdjęcie nr 4 i nr 5). Tym samym zakończyły się większe niż zwykle utrudnienia w ruchu i uciążliwości drganiowo – dźwiękowe. Trwają już prace związane z wykonaniem ław fundamentowych nowego obiektu, po wykonaniu których będzie można przystąpić do budowy podpór, a dalej konstrukcji nośnej przęseł. Równolegle ciągle jeszcze rozbierane są i wywożone z terenu budowy ostatnie elementy starej estakady (przyczółki i mury oporowe). Roboty rozbiórkowe starej estakady zakończą się w grudniu br.

Odcinek V (początek za estakadą – koniec zakresu robót od strony Katowic):

Tutaj podobnie jak na odcinku pierwszym - ruch tymczasowy poprowadzono po jezdni w kierunku Warszawy, a przebudowywany jest pas sąsiedni. Wykonano już roboty związane z frezowaniem nawierzchni asfaltowej i w najbliższym czasie rozpoczną się roboty związane przebudową sieci kanalizacyjnych.

- O kolejnych istotnych faktach, zmianach organizacji ruchu czy postępujących pracach będziemy informować w odrębnych komunikatach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z realizacją tej największej we współczesnej historii Częstochowy inwestycji drogowej - mówi Maciej Hasik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto