Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa przebudowa DK 46 w Częstochowie. Inwestycja pochłonie blisko 100 milionów złotych!

Katarzyna Stacherczak
Katarzyna Stacherczak
Trwa przebudowa DK-46 w Częstochowie. Inwestycja polega między innymi na budowie obejścia ul. św. Barbary – od ul. Pułaskiego do skrzyżowania z św. Jadwigi – oraz przebudowie ulic: Głównej i Przejazdowej do granic miasta. Prace pochłoną blisko 98 milionów złotych. Cała inwestycja ma zakończyć się w IV kwartale 2023 r. Co aktualnie słychać na placu budowy?

Inwestycja związana z przebudową DK 46 rozpoczęła się w ubiegłym roku. Obejmuje ona odcinek DK-46 od zachodniej granicy miasta do włączenia w ulicę Pułaskiego – w sumie 7,2 km drogi (w tym ponad 1,7 km nowego odcinka). Nowy fragment DK-46, będzie poprowadzony wzdłuż torów, od skrzyżowania ul. Głównej z ul. św. Jadwigi do włączenia w ul. Pułaskiego przy dworcu PKP Stradom.

W ramach zadania przebudowane bądź wybudowane zostaną główne skrzyżowania, a także infrastruktura podziemna i naziemna - w tym drogi rowerowe, chodniki i oświetlenie. Dzięki budowie nowego śladu drogi, czyli tzw. obejścia ul. Św. Barbary, drogi zachodniej części centrum miasta będzie omijał ruch tranzytowy.

- To strategiczne zadanie, które rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych miasta - mówi prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk, który wizytował budowę 4 sierpnia. – Na razie z racji przebudowy DK-46 zmagamy się na Głównej i Przejazdowej z utrudnieniami, ale liczę na to, że pod koniec przyszłego roku będzie można oddać do użytku cały wylot na Opole z nowym odcinkiem między ul. Pułaskiego, a ulicami Św. Jadwigi, Św. Barbary i Główną. Postępy prac są obiecujące i jeżeli nic złego się nie stanie, to przyszłoroczny termin zostanie dotrzymany – dodaje.

Jak zaznacza, Joanna Holi-Sosnowska, dyrektor MZD w Częstochowie, najwięcej prac było i jest związanych z tym, co jest pod drogą, z infrastrukturą podziemną i towarzyszącą. - Realizowany jest nowy wodociąg, w czasie prac zbliżamy się mocno do torów kolejowych, co rodzi różne komplikacje, ale mam nadzieję, że harmonogram inwestycji będzie dalej realizowany zgodnie z planem – opisuje sytuację dyrektor MZD.

Jeżeli chodzi o nowy odcinek drogi widać już wymierne efekty na odcinku między przygotowanym do budowy rondem od strony ul. Pułaskiego a stadionem Skry. Za ul. Zaciszańską - w kierunku św. Jadwigi – trwają prace ziemne i budowa przepustu nad kanałem melioracyjnym.

Na „starym” odcinku DK-46 na pięciu „wahadłach” realizowane są roboty branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Kontynuowane są też prace przy obiekcie mostowym na Stradomce (tu od 12 lipca ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną odbywa się na odcinku ok. 120 m jako piąte „wahadło” w obrębie inwestycji).

Od 2 sierpnia można za to ponownie jeździć przez przejazd kolejowy w ul. Zaciszańskiej (był zamknięty od 18 lipca), natomiast od 16 do 26 sierpnia zapowiadane jest zamknięcie dla ruchu kołowego i pieszego przejazdu kolejowego w ul. Mała Warszawka.

Przebudowa DK 46 to największa inwestycja drogowa w tej części miasta od kilku dekad. To kolejny ważny etap modernizacji miejskiego układu drogowego i połączenia go z węzłami budowanej obwodnicy autostrady A1. Wartość inwestycji to blisko 98 mln zł (bez kosztów robót dodatkowych). Jej realizacja jest możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto