Siedem częstochowskich twistów to były pierwsze tego typu pojazdy wyprodukowane przez bydgoskie zakłady PESA.
To były pierwsze pojazdy tego typu eksploatowane w szczególnych warunkach i dlatego od początku były monitorowane przez serwis i specjalistów z Bydgoszczy. Po testach zainstalowano w wozie 14 dodatkowych miejsc siedzących. Tramwaje maja 59, a nie jak wcześniej 45 miejsc siedzących.
Kontrakt na zakup siedmiu tramwajów twist wynosił 50,3 mln zł.
Po testach twistów w Częstochowie okazało się, że trzeba było przerobić 20 peronów. Zmiany były konieczne, żeby twist mógł swobodnie jeździć Chodzi o starą trasę Raków - Północ (na Kucelin przed remontem torów jeździł), bo na nowej takich problemów nie było. Wybudowano dwa nowe perony, przy rondzie Mickiewicza i na Fieldorfa Nila. Trzy, przy dworcach PKP i PKS oraz Politechnice, przebudowano.
Poprawki były konieczne, bo nowe tramwaje mogły jeździć starą trasą, nie tylko nową, 4,5-kilometrową jak wcześniej planowano.
Transport twista z Bydgoszczy do Częstochowy trwał aż dwie doby, bo z powodu remontu wiaduktu we Włocławku, trzeba było obrać trasę przez Poznań i do tego tylko nocą.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?