Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Takie będzie (?) połączenie ul. 1 Maja z Krakowską ZDJĘCIA

js
Miejski Zarząd Dróg i Transportu przedstawił w Ratuszu wszystkie koncepcje połączenia komunikacyjnego ul. 1 Maja z ul. Krakowską.

- Mamy trzy podstawowe warianty przebiegu tej drogi, nad którymi wciąż pracujemy. Założenie jest takie, żeby wyeliminować część rozbiórek obiektów oraz niepotrzebne koszty - mówi Piotr Kurkowski, zastępca dyrektora ds, inwestycji i utrzymania Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.

Wykluczono kosztowny i wymagający licznych wyburzeń wariant połączenia ul. 1 z ul. Krakowską i DK-1 przez ul. Ogrodową i Przechodnią z włączeniem do DK-1 na wysokości skrzyżowania z ul. Legionów. Rozważane koncepcje przebiegu połączenia biorą pod uwagę jego przeprowadzenie przez lub w sąsiedztwie terenów dawnego Elanexu i włączenie nowej drogi w ul. Krakowską na wysokości jej zbiegu z ul. ks. Wróblewskiego, niedaleko skrzyżowania ul. Krakowskiej z DK-1.
- Chcielibyśmy aby zrealizowany został najtańszy wariant - mówi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT. - Koncepcji było wiele. Pracowaliśmy już na opracowaniach z 2010 roku. Braliśmy pod uwagę natężenie ruchu w całym śródmieściu, aby wybrać tę najwłaściwszą. Nasza propozycja z naszego punktu widzenia są to najmniejsze koszty społeczne.i finansowe. Jest to przebicie od ronda Mickiewicza wiaduktem do ul. Krakowskiej, dokładniej do skrzyżowania z ul. ks. Wróblewskiego. Inne propozycje jakie były to np. przebicie się od ul. Sobieskiego. W naszej koncepsji długość wiaduktu to 75 metrów, a w tamtej prawie dwa razy tyle, więc koszt też byłby fwukrotnie wyższy..

Spośród wszystkich koncepcji MZDiT opowiada się za najtańszą, której szacunkowy koszt wynosi ok. 80 mln zł. - Optujemy za wariantem, który przechodzi na przedłużeniu ul. 1 Maja. Tam jest torowisko, które ma najmniejszą szerokość, więc obiekt mostowy byłby najwęższy w tym miejscu - twierdzi Kurkowski. - Połączenie biegłoby wzdłuż północnej zabudowy kompleksu budynków dawnego Elanexu do skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Chodzi o to, aby włączyć się w układ ul. Krakowskiej jeszcze przed przed rzeką. Dzięki temu nie musielibyśmy budować drugiego obiektu mostowego.

Najtańszy wariant wiąże się z rozbiórką około czternastu budynku. Jak twierdzi Kurkowski, pozostałe koncepcje zakładają większą ilość wyburzeń. - Według nas jest to najmniejsza ilość rozbiórek, a także najmniej gruntów do wykupu - przekonuje.

Do końcu roku powinna być gotowa dokumentacja projektowo-kosztorysowa. W przyszłym roku miasto zacznie ubiegać się o środki zewnętrzne na ten cel. Pieniądze będzie można pozyskać z funduszy krajowych. Dofinansowanie wynosi 50 proc. wartości całej inwestycji.

Inwestycja ma usprawnić ruch między wschodnią a zachodnią częścią miasta. Budowa wiaduktu spowoduje, że będzie można swobodnie przeprawić się nad torami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto