Sześć kilometrów nowej jezdni na A1 dla kierowców od 22 października

Redakcja
Oto najnowsze zdjęcia z budowy autostrady A1 na odcinkach D i E. Pierwszy to odcinek w województwie łódzkim, budowany tuż przy granicy z woj. śląskim, a drugi, odcinek E. To licząca 17 km trasa od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim. Na obu odcinkach, jak widać, na jednej jezdni leży już betonowa nawierzchnia.

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Oto najnowsze zdjęcia z budowy autostrady A1 na odcinkach D i E. Pierwszy to odcinek w województwie łódzkim, budowany tuż przy granicy z woj. śląskim, a drugi, odcinek E. To licząca 17 km trasa od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim. Na obu odcinkach, jak widać, na jednej jezdni leży już betonowa nawierzchnia. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
W czwartek, 22 października kierowcy po raz pierwszy pojadą nową, betonową jezdnią budowanej autostrady A1, między Częstochową i granicą z województwem łódzkim. Najpierw wykonawca udostępni jeden pas w kierunku granicy z Czechami, potem w ciągu dwóch dni dwa pozostałe pasy na sześciokilometrowym odcinku. Po stronie województwa łódzkiego w tym samym czasie zostaną udostępnione kolejne dwa kilometry betonówki.

Betonowa nawierzchnia już jest na A1

Nowa jezdnia autostrady A1, budowanej od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim jest już gotowa. Nie od razu jednak po całym 17-kilometrowym odcinku pojadą samochody. Na początek kierowcy dostaną do dyspozycji szeroką, betonową trasę 22 października.

W czwartek bowiem, kierowcom zostanie udostępnione sześć kilometrów nowej jezdni A1 w województwie śląskim. Na początku będzie to jeden pas w stronę granicy z Czechami, a potem w ciągu kolejnych dwóch dni, dwa w kierunku Łodzi. W sumie cały, będący w budowie odcinek A1 między węzłem Częstochowa Północ, a granicą z województwem łódzkim liczy 17 km.

- Na razie będzie tam organizacja ruchu 2+1, czyli dwa pasy w jednym kierunku plus jeden w przeciwnym – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

Do końca roku po dwa pasy na A1

Docelowo jednak, do końca roku organizacja ruchu ma się zmienić na 2+2, czyli dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Tak przynajmniej obiecywał kilkukrotnie Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wielokrotnie też podtrzymywał swoją obietnicę, że do końca roku kierowcy, mimo trwającej budowy A1 między Częstochową i Tuszynem, będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu od granicy aż do węzła Rusocin, pod Gdańskiem.

Metalowe bariery rozdzielą kierunki na A1

Na razie wykonawca śląskiego odcinka A1 skupił się na dostosowaniu betonowej jezdni i wyposażeniu jej we wszelkie elementy bezpieczeństwa. Powstały więc bariery ochronne, metalowe bariery rozdzielające kierunki ruchu, oznakowanie.
Nie tylko na terenie naszego województwa wykonawcy oddają kierowcom do dyspozycji wybudowane ostatnio betonowe jezdnie. Także łódzki oddział GDDKiA zapowiedział na czwartek oddanie dwóch kilometrów nowej jezdni (dwa pasy w kierunku Łodzi i jeden na południe).

Koniec starej gierkówki jest bliski

Jak zapowiadają przedstawiciele GDDKiA, to początek akcji przekierowywania ruchu ze starej gierkówki na nową, wybudowaną ostatnio jezdnię betonowej autostrady A1.

Gdy ruch zostanie przekierowany, wykonawcy będą się mogli skupić na rozebraniu pozostałej części gierkówki (DK1) i rozpoczęciu budowy drugiej jezdni autostrady A1. Wtedy będzie już można mówić o definitywnym końcu starej gierkówki na tym terenie.

Ten odcinek A1 ma być gotowy w połowie 2022 roku. W 2022 roku gotowe mają być również pozostałe 81 km A1 od granicy z województwem łódzkim do Tuszyna.

Łódzki odział GDDKiA także chwali się postępami na budowie A1. 19 października rozpoczęto tam układanie betonu na odcinku „B” autostrady A1 Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. To najdłuższy z budowanych odcinków autostrady A1 w woj. łódzkim. Liczy aż 25 kilometrów. Prace na nim są najmniej zaawansowane, ponieważ umowa na jego realizację podpisana była aż 9 miesięcy później niż na pierwszy z odcinków. Prace ruszyły na granicy z odcinkiem „A” czyli od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego budowanym przez Budimex.

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Sztuczna inteligencja “nie radzi” sobie z hejtem?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie