Niestety, przez większą część roku stoi pusty, nie licząc imprez sportowych.
- MOSiR, który zarządza stadionem, nie miał możliwości organizacyjnych i finansowych, aby zorganizować takie przedsięwzięcie. Poza tym Częstochowa nie ma tradycji w zapraszaniu wielkich gwiazd - ucina kategorycznie Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy częstochowskiego Urzędu Miasta.
Tyle że Rybnik też wcześniej takich tradycji nie miał. Kiedyś trzeba zacząć. I wyglądało na to, że takim początkiem będzie planowany na stadionie żużlowym koncert Stinga. Nic z tego.
- Wycofaliśmy się z tego pomysłu, bo Sting wystąpi w lutym w Sali Kongresowej w Warszawie. Stolica leży na tyle blisko, że drugi koncert w Polsce nie miał sensu - tłumaczy Aleksander Wierny, naczelnik Wydziału Kultury Urzędu Miasta.
Na pocieszenie w tym roku największą atrakcją ma być występ syna Boba Marleya, Ky-Mani na placu Biegańskiego i impreza z okazji otwarcia nowej hali, której program nie jest jeszcze znany.
Hala będzie, koncerty niekoniecznie
Latem gotowa będzie hala sportowa przy ulicy Żużlowej. Roczny koszt jej utrzymania to 3 miliony zł.
Przetarg wyłoni zarządcę obiektu. W umowie zostanie sprecyzowana liczba imprez, które zarządca będzie musiał rocznie zorganizować.
- Z okazji otwarcia hali planujemy wielką imprezę kulturalno-sportową. Będą wielkie nazwiska, ale na razie nie mogę powiedzieć nic więcej - zapowiada Aleksander Wierny, naczelnik Wydziału Kultury UM.
Hala została zaprojektowana w sposób archaiczny. Nie mogą do niej wjechać tiry ze sprzętem nagłośnieniowym. To może spowodować, że wielkie gwiazdy będą omijać podczas tras koncertowych Częstochowę.
- Ale to da się rozwiązać - przekonuje Wierny. Stadion żużlowy chcą wspólnie przejąć spółka i Stowarzyszenie Włókniarz Częstochowa. Kluby zapowiadają organizowanie imprez sportowych, których pod Jasną Górą jeszcze nie było, m.in. wyścigów psów.
Inni potrafią
W Częstochowie tłumaczą, że koncert gwiazdy to koszt 3 milionów zł, a na to miasta nie stać.
W Rybniku występ Bryana Adamsa zorganizowała prywatna agencja. Miasto pokryło tylko koszt zabezpieczenia imprezy (80 tysięcy), a wartość marketingowa dla miasta z koncertu wyniosła 2,5 miliona.
*REKORDOWY 20. FINAŁ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY W WOJ. ŚLĄSKIM
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?