Połowa 2021 roku to możliwy termin zakończenia całej modernizacji linii tramwajowej w Częstochowie. To deklaracja firmy NDI, wykonawcy przebudowy. Obecnie największe prace prowadzone są w centrum miasta. Mieszkańcy muszą się liczyć z utrudnieniami.
- Budujemy dla mieszkańców i musimy liczyć się z utrudnieniami. Tak też jest w ścisłym centrum Częstochowy. W tej chwili weszliśmy w serce miasta i równolegle realizujemy odcinek na ul. Jasnogórskiej - mówi Łukasz Susło, dyrektor kontraktu NDI. - Zrobimy wszystko, żeby skrócić okres sześciu tygodni, ale nie mogę tego obiecać. - Na ul. Jasnogórskiej spotkało nas kilka niespodzianek pod ziemią, spodziewamy się podobnych w innych miejscach. Potem mamy ul. Orzechowskiego, Mickiewicza, węzeł gordyjski i skrzyżowanie z al. Jana Pawła II, które będzie przebudowywać w trzech etapach, żeby utrudnień było jak najmniej.
Od 16 marca w pełni drożne dla ruchu jest skrzyżowanie ul. Dekabrystów z al. Armii Krajowej. Na zakończenie całej inwestycji złagodzone będą jeszcze krawędzie na przejeździe. Prace trwały dłużej niż prognozował wykonawca, który zakładał, że uda się je wykonać w kilka tygodni.
- Trwało to nieco dłużej niż planowaliśmy, ale nie do końca to nasza wina - przekonuje Łukasz Susło. - Pod nami biegnie magistrala wodociągowa zasilająca Północ Częstochowy, która wymagała trochę innej modernizacji i przebudowy, niż zakładał projekt. To wszystko złożyło się jeszcze z okresem zimowym, gdzie temperatura przeszkadzała zastosować odpowiednie technologie. W momencie, gdy warunki atmosferyczne na to pozwoliły, w ciągu 1,5 tygodnia ułożyliśmy drugą nitkę tego skrzyżowania.
- Chcemy zgłosić gotowość do odbioru w połowie roku. Taki jest nasz plan
- zapowiada Łukasz Susło.
Przebudowa linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów to największa inwestycja tramwajowa w historii Częstochowy. Zadanie realizowane jest w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Modernizacja linii to jeden z dwóch dużych inwestycji w tramwajową infrastrukturę w Częstochowie. Drugą częścią jest 10 nowoczesnych składów tramwajowych za 90 mln zł, dedykowanych właśnie przebudowanej linii.
Na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?