W pierwszym etapie inwestycji powstała aleja dla pieszych. Połączyłą plac wejściowy z placem centralnym, czyli wielofunkcyjnym placem sportowym z urządzeniami do ćwiczeń sprawnościowych typu street workout. Plac wejściowy i centralny okoliły murki oporowe. Jest też brama wejściowa w formie pergoli. W południowej części placu centralnego utworzono przestrzeń z miejscami do siedzenia w formie amfiteatru. Cały plac otoczył rodzaj „zielonego pierścienia” - skarpy, która ogranicza uciążliwość odgłosów z pobliskiej arterii komunikacyjnej.
Kiedy przed kilku laty rodził się pomysł wybudowania Promenady Śródmiejskiej na dawnych, zdewastowanych terenach składowych ,,Węglobloku”, profesor Antoni Sawicki z Politechniki Częstochowskiej wystąpił z propozycją, aby promenada nosiła imię Piotra Antoniego Steinkellera.
Piotr Antoni Steinkeller,był zasłużonym dla Częstochowy inicjatorem budowy Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej (w 1835r. wraz z Henrykiem Łubieńskim), przemysłowcem, kupcem, finansisty, producentem maszyn rolniczych, kotłów parowych, dyliżansów, dzierżawcą monopolu solnego w Królestwie Polskim, państwowych hut i kopalń cynku.
A okolica Promenady Śródmiejskiej to miejsce historyczne, z dawnym nasypem kolei herbskiej zbudowanej w 1903 r. Po przeniesieniu jej w 1911 r. na Stradom funkcjonowała tu stacja przeładunkowa zlikwidowana pod koniec XX w. Jezdnię alei Wolności przecinała kiedyś bocznica kolejowa, były tu też składy węgla. Wąski, długi teren, który widzą z okien mieszkańcy ul. Skłodowskiej, ciągnie się od al. Wolności do ul. Korczaka.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?