MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Problemy z wykupem działek pod inwestycję

JANUSZ STRZELCZYK
Na przejeździe kolejowym tworzą się coraz większe korki. Bywa, że samochody dosłownie w ostatniej chwili zjeżdżają z przejazdu przed opuszczeniem szlabanów. Fot. JACENTY DĘDEK
Na przejeździe kolejowym tworzą się coraz większe korki. Bywa, że samochody dosłownie w ostatniej chwili zjeżdżają z przejazdu przed opuszczeniem szlabanów. Fot. JACENTY DĘDEK
Wiaduktu nie będzie ani na święta Bożego Narodzenia, ani na Wielkanoc. Dziś nikt nie potrafi określić terminu kiedy rozpocznie się inwestycja. Przyszły wiadukt jest związany z firmą Makro Cash and Carry.

Wiaduktu nie będzie ani na święta Bożego Narodzenia, ani na Wielkanoc. Dziś nikt nie potrafi określić terminu kiedy rozpocznie się inwestycja. Przyszły wiadukt jest związany z firmą Makro Cash and Carry. Firma dostała zgodę na inwestycję pod warunkiem współfinansowania przebudowy układu drogowego.

Makro przed otwarciem marketu (w grudniu 2001 r.) wybudowało drogi dojazdowe do sklepu, ale to było nic w porównaniu z planowaną na 2002 rok inwestycją. Na ulicy Jagiellońskiej miał powstać wiadukt nad torami kolejowymi. Skończą się korki, nie będzie niebezpiecznych sytuacji na drodze - cieszyli się kierowcy. - Już za rok - twierdzili optymiści.

Inwestycja ma kosztować 16-17 milionów złotych. 6 mln złotych wyda Makro. Resztę gmina. Ponadto właściciele supermarketu sfinansują dokumentację mostu drogowego. Przed końcem br. opracowanie techniczne było gotowe. I rozpoczęła się procedura kompletowania dokumentów, pozwolenia na budowę, warunków zabudowy. Największą barierą jest wykup działek pod inwestycje. Ich właściciele stawiają swoje warunki. Nie chcą sprzedawać tylko części gruntu, na którym będzie wiadukt, ale całą nieruchomość. I dyktują cenę.
Gmina przystępuje do negocjacji. Każda ze stron ma swój interes. Ostatnio miasto zakończyło rokowania z właścicielami działki przy Jagiellońskiej. Chociaż pod budowę wiaduktu było potrzeba tylko około 0,18 hektara właściciele postawili warunek, że sprzedadzą całą nieruchomość - ponad 1,3 ha, za 117 tys. 335 zł. Miasto się zgodziło. Ale potrzebna jest jeszcze zgoda prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na zakup działek z wolnej ręki.
Wiadukt będzie miał 160 metrów długości, dwie jezdnie, wydzielony pas dla pieszych. Na 2002 rok zaplanowano wykonanie większości robót. Oficjalnie inwestycja miała być zakończona w 2003 roku.

Prace mają być tak prowadzone, aby nie trzeba było na dłużej zamykać odcinków ul. Jagiellońskiej. To jedna z najbardziej ruchliwych ulic w mieście. Tędy jeżdżą codziennie setki ciężarówek w ruchu tranzytowym. Planowane są tylko krótkie objazdy.

Po południowej stronie Jagiellońskiej wybudowana zostanie dodatkowa jezdnia tzw. ucho, przechodząca łukiem za zabudowaniami. Pytanie tylko - kiedy? W tym roku raczej inwestycja nie zostanie rozpoczęta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie miasteczka ruchu drogowego w Radomsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto