Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pięć kilometrów starej „gierkówki” pod Częstochową do remontu. Czeka nas prawie rok utrudnień!

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Dawna "jedynka", którą Ślązacy i nie tylko tak chętnie wciąż podróżują jest w fatalnym stanie. Na razie remont kapitalny przejdzie pięć kilometrów tej trasy.

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Dawna "jedynka", którą Ślązacy i nie tylko tak chętnie wciąż podróżują jest w fatalnym stanie. Na razie remont kapitalny przejdzie pięć kilometrów tej trasy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Lucyna Nenow
We wrześniu konsorcjum firm, z liderem firmą Bitum przejmie plac budowy i zacznie przygotowanie do kapitalnego remontu starej „gierkówki”, dawnej DK1, a dziś już DK 91. Remont obejmie pięć kilometrów dwupasmówki między Nową Wsią i Zawadą. Będą utrudnienia. Lepiej wybrać się w podróż autostradą.

Dawna "jedynka" przejdzie remont

25 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach wybrała wykonawcę kapitalnego remontu, lub raczej przebudowy dwupasmowej trasy DK 91. To dawna „jedynka” czyli DK1, a obecnie, po oddaniu do ruchu autostrady A1, przemianowana na DK 91.

Przetarg na wartą ponad 63,2 mln zł inwestycję wygrało konsorcjum w skład którego weszły firma Bitum (lider) oraz Drog-Bud, OLS, HUCZ, P.U.H. Domax Arkadiusz Mika, P.H.U. Larix (partnerzy).

- Planujemy podpisanie umowy i przekazanie placu budowy wykonawcy we wrześniu – powiedział nam Marek Prusak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

A to oznacza, że najprawdopodobniej pierwsze prace rozpoczną się na DK 91 dopiero w październiku.

Pięć kilometrów DK 91 będzie jak nowe

Przebudowa obejmie przede wszystkim wzmocnienie nośności drogi do 11,5 t/oś. To sprawi, że wciąż jeszcze wybierające tę trasę, zamiast autostrady A1, wielkie ciężarówki, nie będą już dokładały się do powstawania w tym miejscu kolejnych kolein.

Na razie trasa jest w złym stanie technicznym. Od dawna potrzebowała remontu. Koleiny, niebezpieczne przejścia dla pieszych, pokrzywione bariery energochłonne sprawiały, że trasa nie jest zbyt bezpieczna.

Dawna "jedynka", którą Ślązacy i nie tylko tak chętnie wciąż podróżują jest w fatalnym stanie. Na razie remont kapitalny przejdzie pięć kilometrów tej trasy.

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Pięć kilometrów starej „gierkówki” pod Częstochową do remont...

Po remoncie bezpieczniej poczują się tu także piesi, bo pięć przejść dla pieszych, znajdujących się poza głównymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną zostają dodatkową sygnalizację ostrzegawczą. Przebudowana zostanie też nawierzchni jezdni, skrzyżowania z drogami poprzecznymi, pobocza, zatoki autobusowe, chodniki.

Powstaną też nowe odcinki chodników. Powstaną zjazdy na drogi dojazdowe, do pól oraz do posesji przyległych. Przebudowane zostaną istniejące przepusty, system odwodnienia oraz wykonane zostaną nowe urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto wybudowane zostaną kanały technologiczne w istniejącym pasie drogowym oraz oświetlenie drogi.

To będzie prawie rok utrudnień

Wszystko to ma być gotowe w 11 miesięcy. Czyli inwestycja musi się zakończyć w listopadzie 2022 roku.
Kierowcom, którzy wybierają się w dalszą podróż w kierunku północnym, radzimy omijać DK 91 i samą Częstochowę, w której również trwa wielki remont estakady na DK 91.

Najlepiej korzystać z, biegnącej równolegle, autostrady A1.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto