Do oszustwa doszło 2 listopada 2021 roku. Mieszkanka Częstochowy została oszukana przy pomocy portalu ogłoszeniowego oraz popularnego komunikatora. Schemat działania przestępców wciąż się nie zmienia.
- Gdy kobieta wystawiła na internetowej platformie sprzedażowej zegarek, skontaktował się z nią potencjalny kupiec. Po krótkiej rozmowie, która odbywała się wyłącznie za pośrednictwem komunikatora, fałszywy kupiec przesłał kobiecie link. Kobieta kliknęła w link w nadziei, że sfinalizuje transakcję i sprzeda wystawiony przez nią przedmiot. Jednak tak się nie stało, w rezultacie nieświadoma Częstochowianka udostępniła swoje dane oszustowi, który wypłacił kilka tysięcy złotych z jej konta bankowego przy pomocy kodu BLIK - mówi podkomisarz Sabina Chyra-Giereś, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie.
Do wypłaty pieniędzy doszło w bankomacie przy ulicy Grunwaldzkiej 141 w Gdańsku.
Osoby, które mogą pomóc w ustaleniu tożsamości mężczyzny proszone są o kontakt z jednostką Policji pod numerem telefonu 47 85 811 51. Osobom przekazującym informacje zapewniamy anonimowość.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?