Opera na ekranie

(baw)
Operą Giacomo Pucciniego „Madama Butterfly” Filharmonia Częstochowska zapoczątkowała cykl „Opera w wersji filmowej”. W planie jest ekranizacja kolejnych dzieł, a o ich wyborze zadecyduje ankieta, ...

Operą Giacomo Pucciniego „Madama Butterfly” Filharmonia Częstochowska zapoczątkowała cykl „Opera w wersji filmowej”. W planie jest ekranizacja kolejnych dzieł, a o ich wyborze zadecyduje ankieta, którą przeprowadzono wśród zgromadzonej publiczności.

Cykl zaproponowany przez filharmonię budzi mieszane uczucia. Malkontenci twierdzą nie bez racji, że opera to nie tylko muzyka, ale i niezapomniane obcowanie z wykonawcami. Jego zwolennicy radują się możliwością obejrzenia i wysłuchania sztuki na najwyższym światowym poziomie z udziałem najwybitniejszych artystów.

Trzeba jednak przyznać, że filmowy eksperyment w przypadku „Madama Butterfly” przyniósł pożądane efekty. Głównie za sprawą trafnego wyboru wersji filmowej. Ekranizacja powstała w 1974 roku, której reżyserem był Jean-Pierre Ponnelle, do dzisiaj uznawana jest za jedną z najwybitniejszych w historii. Wystąpili w niej Filharmonicy Wiedeński pod dyrekcją Herberta von Krajana, a w rolach pierwszoplanowych wystąpili: Mirella Freni, Placido Domingo oraz Christa Ludwig. Ich połączenie z dobrą akustyką i nagłośnieniem Filharmonii Częstochowskiej sprawiło, że filmowo-operowy eksperyment można zaliczyć do udanych.

Będzie nowe święto państwowe?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie