Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ogromna maszyna betonuje nawierzchnię autostrady A1. Układają 700 metrów na dobę!

Redakcja
Na odcinku E, miedzy Częstochową a granicą z województwem łódzkim rozpoczęło się układanie betonowej nawierzchni na jednej jezdni autostrady A1. 

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Na odcinku E, miedzy Częstochową a granicą z województwem łódzkim rozpoczęło się układanie betonowej nawierzchni na jednej jezdni autostrady A1. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
Na ostatnim śląskim odcinku autostrady A1 rozpoczęło się dziś układanie betonowej nawierzchni. Mowa o niespełna 17-km odcinku od Częstochowy do granicy z województwem łódzkim. Nawierzchnia jest układana na jednej jezdni autostrady.

700 metrów betonowej nawierzchni na dobę

Betonowa nawierzchnia za Częstochową powstaje w tempie około 700 metrów na dobę. Tyle betonowej nawierzchni jest w stanie w ciągu doby ułożyć specjalna maszyna. Urządzenie nie może pracować jednak cały czas, konieczne są przerwy technologiczne. Jednak, jak zapewnia Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA, wszystko jest przygotowane do tego, by betonowa nawierzchnia systematycznie pojawiała się na całym 16,9 – km odcinku A1 między Częstochową a granicą województwa.

- Podbudowa tej jezdni jest gotowa, więc układanie nawierzchni będzie się odbywało systematycznie. Potrzebna jest tylko sprzyjająca pogoda – mówi Marek Prusak.

Jedna jezdnia gotowa do końca 2020 roku

Cała jedna jezdnia betonowej autostrady A1 miedzy Częstochową a Tuszynem ma być gotowa do końca roku. To bardzo ważna data, zapowiedziana przez pełniącego obowiązki dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasza Żuchowskiego, jeszcze w ubiegłym roku, a podtrzymana w tym. Jedna nowa jezdnia trzypasmowej autostrady A1 oznacza dla kierowców jadących nad morze lub odwrotnie z północy na południe Polski, możliwość korzystania z dwóch pasów w jednym kierunku. To bardzo ważne, zważywszy na to, że na całym ponad 80-km odcinku między Częstochową a Tuszynem trwają prace związane z budową A1, po śladzie dawnej gierkówki, czyli DK1.

Budowa A1 po śladzie gierkówki

Obecnie na trasie jest mnóstwo mijanek, kierowcy mają do dyspozycji raz dwa pasy, a raz jeden pas w danym kierunku. Przejechanie tej trasy jest dla kierowców bardzo uciążliwe i czasochłonne. Gdy drogowcy dokończą budowę jednej całej jezdni, ruch zostanie przeniesiony właśnie na nią. Jedna jezdnia to trzy pasy ruchu, plus pas awaryjny. W sumie cztery, ruch można więc spokojnie puścić dwoma pasami w każdym kierunku.
Jak twierdzi Marek Prusak, po stronie inwestycji w województwie śląskim nie ma zagrożenia, że nie uda się położyć nawierzchni do końca roku i udostępnić jej kierowcom.

W Łódzkiem także leje się beton

Jak wygląda sytuacja w województwie łódzkim? Firma Budimex pochwalila się niedawno mediom, że na swoim odcinku ma położony nieprzerwanie beton nawierzchniowy od węzła Tuszyn, prawie do węzła Piotrków Trybunalski Zachód. W pobliżu Piotrkowa też na niektórych odcinkach jest już położona ostatnia warstwa. Pozostali wykonawcy także zapewniają, że uda się dotrzymać obietnicy dyrektora GDDKiA, choć mogą być problemy z zakończeniem budowy niektórych wiaduktów czy dużych przejść nad autostradą na odcinku od Piotrkowa do Radomska. Intensywne prace jednak trwają wszędzie.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto