Oddają do ruchu 7 km gotowej trzypasowej autostrady A1. Koniec budowy tej ważnej trasy już coraz bliżej!

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Od 2 grudnia kierowcy mogą już korzystać z trzech pasów ruchu na obu jezdniach autostrady a1 miedzy Radomskiem i granicą z województwem śląskim

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Od 2 grudnia kierowcy mogą już korzystać z trzech pasów ruchu na obu jezdniach autostrady a1 miedzy Radomskiem i granicą z województwem śląskim Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE NM
Udostępnij:
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, dobiegają końca prace na odcinku autostrady A1 Radomsko - granica województw łódzkiego i śląskiego. Od 2 grudnia, kierowcy jadący z południa od granicy województw będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu i całą szerokość i jezdni na 7-kilometrowym odcinku - do Radomska. To odcinek budowany przez firmę Intercor. Najkrótszy, ze wszystkich budowanych w Łódzkiem. To także pierwszy z pięciu odcinków A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową, który będzie funkcjonował w docelowym trzypasowym układzie ruchu i gdzie zakończono już wszystkie prace.

Najkrótszy odcinek A1 już do dyspozycji kierowców

Oddany kierowcom 2 grudnia odcinek autostrady A1 jest najkrótszym z pięciu budowanych obecnie części A1. Ma zaledwie 7 km długości. To tzw. odcinek D. jego wykonawca jest zawierciańska firma Intercor. Początkowo szacowano, że prace zakończą się tu we wrześniu. Tak się jednak nie stało. Trzy pasy ruchu dostaniemy więc od 2 grudnia.

Drugi w kolejności odcinek autostrady A1, z którego całej funkcjonalności będą już mogli korzystać kierowcy to odcinek A Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe. Buduje go konsorcjum firm Budimex i Strabag.

- W połowie grudnia przekażemy kolejny odcinek jezdni między Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim. W tym przypadku chodzi o blisko 4-kilometrowy fragment jezdni w kierunku Łodzi, między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód wraz z łącznicami obu węzłów. Tym samym kierowcy będą mieli do dyspozycji obie jezdnie w pełnym przekroju na odcinku blisko 16 km pomiędzy Tuszynem i węzłem Piotrków Trybunalski Południe - informują przedstawiciele łódzkiego oddziału GDDKiA.

Od 2 grudnia kierowcy mogą już korzystać z trzech pasów ruchu na obu jezdniach autostrady a1 miedzy Radomskiem i granicą z województwem śląskim

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Oddają do ruchu 7 km gotowej trzypasowej autostrady A1. Koni...

Śląska część A1: Do końca roku 10 kilometrów

Jak zapewnia GDDKiA, do końca tego roku na budowanej autostradzie A1, udostępnione mają zostać jeszcze kolejne dwujezdniowe odcinki: Kamieńsk - Radomsko (woj. łódzkie) oraz pozostałe 10 km w woj. śląskim, od okolic Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. W efekcie kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie na długości blisko 56 km.

Wciąż obowiązują ograniczenia, ale nie ma już odcinkowego pomiaru prędkości

Przekazanie do ruchu obu jezdni w pełnej szerokości nie oznacza jednak podniesienia limitu prędkości do tego obowiązującego na autostradzie (140 km/h). Na czterech z pięciu odcinków w dalszym ciągu prowadzone są prace i ograniczenie prędkości będzie obowiązywało do chwili zakończenia kontraktów. Przypomnijmy, że realizacja 24-kilometrowego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk, na który umowę podpisaliśmy w kwietniu 2019 r., zakończy się w III kw. przyszłego roku. Warto też wspomnieć, ze na tej budowanej wciąż trasie nie ma już odcinkowego pomiaru prędkości. System mierzący prędkośc miedzy Tuszynem i Piotrkowem trybunalskim został już wyłączony.

Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków drogi, A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ruszyła budowa bariery na granicy polsko-białoruskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie