Na budowie autostrady A1 poleje się beton
Budowa autostrady A1 od Częstochowy do granicy z województwem łódzkim ostro postępuje. Na tyle, że na czerwiec generalny wykonawca tego odcinka, czyli firma Polaqua zamierza rozpocząć betonowanie nawierzchni na części A1 od granicy z województwem łódzkim.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
W maju drogowcy nie próżnowali
W maju powstawały tam górne warstwy nasypów. Wykonano dwie warstwy podbudowy na długości ponad 8 km z mieszanek kruszyw związanych cementem, o różnych klasach wytrzymałości. Jednak najbardziej widowiskowym elementem budowy autostrady na tym odcinku była niewątpliwie budowa wiaduktów. Układanie ogromnych belek na podporach wiaduktu wiązało się bowiem także z utrudnieniami dla kierowców korzystających z tej trasy. To wiadukt, będący przejściem dla dużych zwierząt w okolicy Wikłowa. Prace przy jego budowie jeszcze się nie zakończyły. Potrwają też w czerwcu.
- Otrzymanie w kwietniu decyzji zezwalającej na wykonanie połączenia dróg lokalnych wzdłuż autostrady w Kościelcu i Mykanowie oraz na budowę obiektu mostowego na cieku Pijawka w pobliżu miejscowości Grabowa umożliwiło rozpoczęcie robót mostowych związanych z realizacją obiektów na drodze lokalnej po wschodniej stronie autostrady, m. in. dwóch przejść dla zwierząt – mówi Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowali okazałe przejścia dla zwierząt
W maju trwały prace na wszystkich obecnie budowanych obiektach, m.in. czterech przejściach dla dużych zwierząt w okolicach Wikłowa, przejściach dla małych i średnich zwierząt i obiekcie o podwójnej funkcji – mostu nad rzeką Pijawką oraz przejściu dla zwierząt w okolicach Grabowa, wiadukcie autostradowym na terenie gminy Kruszyna, dwóch wiaduktach drogowych na węźle Mykanów, przejściach gospodarczych w pobliżu Grabowej oraz Łochyni.
- W czerwcu wykonawca planuje rozpocząć wykonywanie nawierzchni z betonu cementowego, od strony granicy województw, oraz kontynuować obecnie prowadzone prace – kończy Marek Prusak z GDDKiA w Katowicach.
Do końca roku ma być gotowa jedna jezdnia A1
Szybkie układanie nawierzchni na budowanej autostradzie, która biegnie po śladzie DK 1, czyli gierkówki, ma priorytet, bo przypomnijmy, że jeszcze pod koniec ubiegłego roku pełniący obowiązki dyrektora GDDKiA Tomasz Żuchowski zadeklarował, że do końca 2020 roku gotowa będzie cała jedna jezdnia autostrady, a to oznacza, że kierowcy będą podróżowali od Częstochowy także dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Deklarację wielokrotnie podtrzymywał, m.in. w maju, przy okazji podpisywania umowy z firmami budującymi kolejny odcinek S1.
Jak to możliwe, że autostrada A1 będzie wciąż w budowie, a jednak kierowcy pojadą tym odcinkiem, mając do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku? To możliwe, bo autostrada A1 docelowo będzie od Częstochowy miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, A to oznacza, że jej jedna jezdnia będzie szersza np. od jezdni A1 do Częstochowy, bo tamta ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dlatego można ją podzielić tak, by w sumie powstały na niej nieco węższe cztery pasy ruchu.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?