Komfortowa jazda

PATRYCJA SZEWCZYK
Po usunięciu blokad drogowych odcinek jezdni oddany został do użytku.  /  JAKUB MORKOWSKI
Po usunięciu blokad drogowych odcinek jezdni oddany został do użytku. / JAKUB MORKOWSKI
Wczoraj w samo południe oficjalnie oddano do użytku budowany od kilku lat drugi pas ul. gen. Fieldorfa Nila na odcinku od al. Wyzwolenia do ul. Michałowskiego. Nowa droga ma długość 700 metrów.

Wczoraj w samo południe oficjalnie oddano do użytku budowany od kilku lat drugi pas ul. gen. Fieldorfa Nila na odcinku od al. Wyzwolenia do ul. Michałowskiego. Nowa droga ma długość 700 metrów. Dla wielu była to pierwsza okazja do przejechania tą arterią zaraz po odbiorze technicznym drogi. Obecny na otwarciu prezydent miasta Tadeusz Wrona, wiceprezydent Halina Rozpondek oraz dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie Bożena Herbuś osobiście usuwali blokady drogowe. W ten sposób zakończył się trzeci etap prac.

- Prace trwały od 2000 roku, a realizacja projektu pochłonęła 3 mln 430 tys. zł - powiedziała dyrektor MZD, Bożena Herbuś. - Koszt trzeciego etapu prac wyniósł 800 tys. zł.

W zakres robót wchodziła dobudowa drugiej nitki jezdni, budowa chodników, ścieżki rowerowej i zatok autobusowych. Podłączono wpusty wraz z przykanalikami do istniejącego kanału deszczowego i poprowadzono oświetlenie. Już na poprzednim etapie prac zainstalowano sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach ul. Fieldorfa Nila z ulicami Czecha i Gombrowicza.

- Następnym etapem będzie skomunikowanie drugiej jezdni z Wałami Dwernickiego, bo tam faktycznie jest dość ,wąskie gardło", i modernizacja samych wałów - dodała B. Herbuś. - Tu jednak sprawy są bardziej skomplikowane pod względem terenowo-prawnym. Ta inwestycja planowana jest na przyszły rok. Ciekawa jestem, jak radni podejdą do tej sprawy, bo od nich wszystko zależy.
Inwestycji drogowych, które zakończą się 2003 roku jest więcej.

- Jeszcze w tym roku oddamy ulice Malborską i Elbląską na Lisińcu, gdzie położono nawierzchnię i wybudowano odwodnienie ulic. Tak samo będzie z ulicami Wazów i Piechoty na Stradomiu - wylicza dyrektor MZD. - Pod koniec tego tygodnia zostanie uruchomiona sygnalizacja świetlna na świeżo wyremontowanym skrzyżowaniu DK-1 z ul. Bugajską. Tam przedłużony został pas dla lewoskrętów z kierunku północnego w ul. Bugajską i na jezdni prowadzącej z Katowic zlikwidowany pas do skrętu w lewo w ulicę Długą. Do listopada potrwają także procedury przetargowe odnośnie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kiedrzyńskiej z ul. Dekabrystów. Z ważniejszych inwestycji trzeba także wymienić dobudowę drugiej jezdni przy ul. Legionów do ul. Faradaya na Zawodziu. Tam jest obecnie kładziona nawierzchnia, będą poprowadzone ścieżki rowerowe oraz montowane oświetlenie. Tam też w zakres działań weszła rozbudowa połączenia DK-1 ze zmodernizowanym skrzyżowaniem Legionów/Faradaya. Na modernizację tego skrzyżowania przekazano pieniądze uzyskane z funduszu PHARE 2000.
Wciąż trwa remont odcinka DK-1 przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską. Wiadomo, że prace przeniosą się pod koniec lipca na drugi pas prowadzący z Warszawy do Katowic. Zakończenie robót planowane jest na październik br.

Do roku 2004 będą z kolei trwały prace przy przedłużeniu ul. Okulickiego aż do ul. Wręczyckiej ze skrzyżowaniem z ul. Rocha. Aby prowadzenie prac było możliwe, należało wykupić grunty sześciu nieruchomości. W zakres robót wchodzi budowa dwóch jezdni, ciągów jezdnio-rowerowych oraz zatok autobusowych. Tam też na skrzyżowaniu z ul. Krzysztofa będzie montowana sygnalizacja świetlna.

Jednak wciąż pod znakiem zapytania stoi realizacja głośnego projektu przebudowy ul. Jagiellońskiej.
- Jeśli chodzi o budowę dwupoziomowego skrzyżowania linii kolejowej PKP z ul. Jagiellońską, to obecnie ubiegamy się o środki pomocowe. Projekt działań obejmuje przebudowę układu drogowego jezdni i chodników związaną z budową wiaduktu nad torami PKP relacji Częstochowa - Kielce. Z ulicą Jagiellońską związane są także inne nasze plany. Między innymi staramy się o zakup podczyszczalnika, który usuwałby zabrudzenia ropopochodne ze studzienek deszczowych, nie wpuszczając ich do rzeki. Kolektor zbiorczy przy rzece Konopce pozwoli nam odwodnić Stradom - dodaje B. Herbuś.

W wieloletnim planie inwestycyjnym wymieniono zadania, które mają być zrealizowane do 2010 roku. Między nimi jest budowa węzła drogowego łączącego DK-1 z al. Jana Pawła II oraz węzła drogowego łączącego DK-1 z ul. Legionów i ul. Krakowską. Obie inwestycje finansowane będą z budżetu państwa.

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie