Do końca roku od Tuszyna do Częstochowy pojedziemy po nowej jezdni autostrady A1 [ZDJĘCIA LOTNICZE]

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że do końca grudnia 2020 roku województwa łódzkie i śląskie zostaną połączone autostradą A1. Prace prowadzone są nawet nocą, m.in. przy budowie nowych wiaduktów.

Przypominamy, że termin realizacji całej autostrady A1 to 2022 rok. Trzy pasy w każdą stronę. GDDKiA postanowiła zawiesić sobie poprzeczkę wysoko i chce, aby do końca tego roku kierowcy mogli skorzystać już z jednej nowej jezdni. Na zasadach tymczasowej organizacji ruchu wykorzystane zostaną trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny i udostępnione zostaną kierowcom po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. To ambitny plan.

- Do końca roku celem jest przełożone ruchu na całym ciągu A1 od Tuszyna do Częstochowy. W sumie to ponad 80 km nowej jezdni na wszystkich pięciu odcinkach. Tak aby kierowcy mogli korzystać z bezpiecznej drogi, dwa pasy w każdą stronę - zapewnia p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, Tomasz Żuchowski.

A1 od granicy województwa śląskiego do Częstochowa Północ (bez węzła)

Minęło 14 miesięcy od czasu rozpoczęcia robót budowalnych na tym prawie 17-kilometrowym odcinku. Wykonawca, z uwagi na korzystne warunki pogodowe, kontynuował zimą wykonywanie robót we wszystkich branżach, dostosowując zakres i tempo prac do panujących warunków pogodowych.

W zakresie robót drogowych kontynuowane jest wykonanie nasypów i wykopów oraz wykonywanie tymczasowej nawierzchni dróg technologicznych z destruktu powstałego z frezowania nawierzchni DK1. Wykonywane są również warstwy ulepszonego podłoża z gruntów niewysadzinowych oraz elementy odwodnienia na drogach poprzecznych do budowanej autostrady A1.

W zakresie robót mostowych prowadzone są prace na 18 obiektach inżynierskich. Kontynuowane są roboty ziemne (wykopy i zasypki fundamentów), roboty rozbiórkowe oraz roboty żelbetowe, tj. zbrojenie i betonowanie poszczególnych elementów żelbetowych – fundamentów, podpór i ustrojów nośnych. Sukcesywnie jest wzmacniane podłoże w postaci wierconych pali wielkośrednicowych.

Trwają także roboty branżowe, roboty rozbiórkowe istniejącej kanalizacji deszczowej oraz kontynuowana jest przebudowa sieci wodociągowej i gazowej. Trwa usuwanie kolizji linii elektroenergetycznych.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie