Przedsiębiorstwo będzie czekało do końca sierpnia na oferty producentów.
Częstochowski przewoźnik chce mieć tramwaje niskopodłogowe, o długości od 28 do 32 metrów, które pomieszczą 200 pasażerów i będą klimatyzowane. Teraz MPK ma 48 tramwajów typu 105N, kupionych w latach 1975-1990. Najmłodszy ma już więc 20 lat.
Remonty kapitalne wykonywane są średnio co 8-10 lat lub po przejechaniu 480 tysięcy kilometrów, co przedłuża żywotność składów, ale nie decyduje o komforcie jazdy.
MPK ma 63 miliony złotych na nowe wozy. 44 mln zł wyłożyła Unia Europejska. Jednak aby nowoczesne składy mogły jeździć w Częstochowie, konieczny jest remont torowisk. Pierwszy, 900-metrowy odcinek, w al. Niepodległości, już poprawiono. Remont zakończono w miniony weekend. Jesienią do modernizacji pójdzie kolejny, 400-metrowy, w al. Pokoju, między wiaduktem kolejowym a ul. Gilową.
Na remonty torów MPK wyda w ciągu dwóch lat 8 milionów złotych. Ponadto milion złotych będzie kosztować przebudowa blisko 40 wysepek na przystankach.
Jesienią ruszy budowa nowej, ponad 4-kilometrowej linii tramwajowej. O to zlecenie walczy dziesięć firm, które zgłosiły się do przetargu. Inwestycja jest warta ponad 98 milionów złotych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?