Dostawcą rozwiązania jest firma CallPay, która w Polsce uruchomiła już podobny system w kilkudziesięciu miastach.
CallPay to jeden z najprostszych systemów do sprzedaży biletów autobusowych i tramwajowych. Zakup odbywa się poprzez wykonanie standardowych krótkich połączeń na dedykowane miejskie numery, które określają dany bilet. System podczas połączenia prosi o tonowe podanie numeru linii autobusu lub tramwaju, którą pasażer zamierza podjąć podróż. Dzięki takiemu rozwiązaniu zakup może odbywać się z każdego telefonu komórkowego także tego bez dostępu do Internetu i bez konieczności wgrywania specjalnych aplikacji.
Numery do zakupu biletów MPK w Częstochowie, będą także eksponowane w pojazdach oraz na przystankach.
Bilet miejski
34 373 51 20 (normalny)
34 373 51 21 (ulgowy)
Bilet podmiejski
34 373 51 22 (normalny)
34 373 51 23 (ulgowy)
Podczas połączenie trzeba wybrać tonowo numer autobusu. Dane o bilecie pasażer otrzyma SMS podczas kontroli.
Taki system funkcjonuje już w całej aglomeracji katowickiej w Kolejach śląskich, Przewozach Regionalnych i KZK GOP. Mieszkańcy Częstochowy, którzy dojeżdżają do pracy właśnie do Katowic będą mieli jednolity system płatności.
System przeszedł pomyślne testy, które rozpoczęły się 1 maja tego roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?