Częstochowskie Centrum Świadczeń zbliżają się terminy składania wniosków

SWZaktualizowano 
1 sierpnia Częstochowskie Centrum Świadczeń miało rozpocząć przyjmowanie wniosków na nowy okres m.in. o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego „Programu Rodzina 500+”, zasiłku rodzinnego, opiekuńczego, a także z funduszu alimentacyjnego. Wnioski można też składać drogą elektroniczną, do czego CCŚ zachęca, bo kumulacja terminów składania wniosków wydłuży obsługę mieszkańców.

W związku z nowelizacją ustawy uszczelniającą Program Rodzina 500 plus wnioski dotyczące kilku świadczeń miały być przyjmowane już od 1 sierpnia 2017 przez Częstochowskie Centrum Świadczeń na nowy okres świadczeniowy o ustalenie prawa do:

- świadczenia wychowawczego "Programu Rodzina 500+"
- zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami,
- świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
- specjalnego zasiłku opiekuńczego.

Ważne jest to, iż osoba, która korzysta już ze świadczenia np. "Programu Rodzina 500+", musi ponownie złożyć wniosek, by móc kontynuować korzystanie z niego !

Udzielanie wszystkich niezbędnych informacji oraz możliwość składania nowych wniosków odbywa się w Punktach Obsługi Mieszkańców w Częstochowie, które znajdują się przy:

ul. Nowowiejskiego 26 (tel. 34 368-32-12) – mieszkańcy dzielnic Błeszno, Dźbów, Gnaszyn-Kawodrza, Grabówka, Kiedrzyn, Lisiniec, Parkitka, Podjasnogórska, Północ, Stradom, Śródmieście, Tysiąclecie, Wrzosowiak;

alei Niepodległości 20/22 (tel. 34 315-22-32) – mieszkańcy dzielnic Mirów, Ostatni Grosz, Raków, Stare Miasto, Trzech Wieszczów, Wyczerpy-Aniołów oraz Zawodzie.

Aby zachować ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego „Programu Rodzina 500+” oraz funduszu alimentacyjnego, należy złożyć wniosek w terminie do końca października 2017 r.
Z kolei aby mieć kontynuację wypłat zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku rodzinnego oraz specjalnego zasiłku opiekuńczego, wnioski w tych sprawach należy złożyć w terminie do końca listopada 2017 r.

Mimo, że przyjmowanie nowych wniosków miało zacząć się już od 1 sierpnia, nadal egzemplarze nie zostały przygotowane. W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Częstochowie widnieje informacja, iż wnioski te są jeszcze niedostępne, pomimo upływu wyznaczonego terminu.

W Punktach Obsługi Mieszkańców nie brakuje napiętej atmosfery, zdenerwowania, burzliwych rozmów pomiędzy mieszkańcami oraz długich kolejek osób oczekujących na wnioski.

W związku z tym, Częstochowskie Centrum Świadczeń zachęca do korzystania z elektronicznych form składania dokumentów. Nie tylko ułatwi to szybszą obsługę, a także dodatkowo skróci czas oczekiwania w kolejce.

Częstochowskie Centrum Świadczeń obsługuje mieszkańców w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30-15.30, we wtorki do godz. 16, a w piątki do godz. 15.

Składanie wniosków drogą elektroniczną obywa się za pomocą:
- bankowości elektronicznej (dotyczy świadczenia „500+”),
- portalu Emp@tia www.empatia.mrpips.gov.pl,
- elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP,
- Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).
Więcej szczegółowych informacji można uzyskać na stronie internetowej CCŚ - www.ccs.czestochowa.pl

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3