Projekt zakładał MZDiT w spółkę. Udziały w niej za kwotę kilkuset milionów złotych miała wykupić prywatna firma.
Później Miasto przez kilkanaście lat na mocy specjalnie przygotowanej umowy sukcesywnie wykupowałoby udziały w spółce, w praktyce spłacając dług zaciągnięty u wykonawcy na remont dróg. Inwestor w tym czasie wykonałby najpilniejsze remonty i budowy.
Dla miasta było to rozwiązanie doskonałe. Częstochowa od razu mogłaby przeznaczyć nawet 500 milionów zł na remonty dróg (to i tak niewiele, bo potrzeby miasta są co najmniej czterokrotnie większe), jednocześnie nie powiększając długu miasta. Zainteresowanie tym projektem było duże.
Zgłosiły się cztery firmy - trzy drogowe i jeden bank. Miasto i inwestorzy przygotowali ekspertyzy prawne, nawet RIO wypowiedziało się o projekcie pozytywnie. Nikt z inwestorów nie złożył jednak oferty.
Najszybciej wycofały się jeden z banków oraz firma czesko-słowacka zajmująca się inwestycjami drogowymi. Do ostatecznych rozmów usiadły dwie firmy. Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć był to Strabag i Bilfinger Berger, choć miasto trzyma nazwy tych firm w tajemnicy. Żadna z nich nie złożyła jednak oferty finansowej.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?