Częstochowa przygotowuje się do rekordowych w historii miasta inwestycji drogowych - przebudowy DK 1 i DK 46. Jak udało się nam dowiedzieć, dokumentacja obydwu zadań jest już praktycznie gotowa. Jesienią powinien zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.
- Prace projektowe i przygotowania do obu zadań są tak samo zaawansowane i trwają równolegle. Dokumentacja projektowa jest de facto gotowa, pozostały detale do sfinalizowania. Trwają uzgodnienia branżowe i budowlane, opracowywany jest projekt zieleni. Jednocześnie postępują uzgodnienia części dokumentacji z ministerstwem - mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.
- Przewidujemy, że po wakacjach będzie można złożyć wnioski o pozwolenie na budowę, a w konsekwencji na jesieni rozpocząć właściwe prace w terenie. Bliżej tego terminu podamy dokładny harmonogram początku prac wraz z konkretnymi datami na obu wymienionych, strategicznych budowach w Częstochowie - dodaje Maciej Hasik.
Przebudowa DK 1 w Częstochowie: Nowa estakada, bezkolizyjne węzły
Planowane prace na DK 1 obejmą przebudowę całego odcinka DK 1 przebiegającego przez miasto od węzła z aleją Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Rakowską oraz przebudowę głównych skrzyżowań (w tym budowę dwóch skrzyżowań dwupoziomowych w miejsce istniejących jednopoziomowych i nowej estakady na Rakowie). Wybudowane lub przebudowane zostaną także m.in. kładki dla pieszych, chodniki i ścieżki rowerowe.
Inwestycja pozwoli na zwiększenie dostępności transportowej Częstochowy, poprawę przepustowości DK-1 i zmniejszenie uciążliwości wynikających z nadmiernego ruchu drogowego. Zwiększy ona również bezpieczeństwo ruchu oraz nośność drogi. Udrożnienie sieci drogowej miasta poprawi płynność ruchu w korytarzu sieci TEN-T na obszarze regionu i całego kraju.
Przebudowa DK 46 ma zwiększyć przepustowość
Projekt przebudowy DK 46 ma na celu poprawę przepustowości tej ważnej drogi tranzytowej w zachodniej części Częstochowy, odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego dzięki budowie nowego odcinka drogi krajowej i stworzenie bezpiecznego połączenia z budowaną autostradą A1.
Inwestycja dotyczy odcinka DK-46 od zachodniej granicy miasta do włączenia w ulicę Pułaskiego: obejmie około 7,2 km (w tym długość odcinka przebudowywanego to 5,46 km, a odcinka nowej drogi – 1,73 km). Przebudowane bądź wybudowane zostaną główne skrzyżowania, infrastruktura podziemna i naziemna (m.in. odwodnienie, oświetlenie, chodniki, ścieżki rowerowe, elementy Inteligentnego Systemu Transportu oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?