Sprawdziliśmy, jak przebiega największa w ostatnich latach inwestycja drogowa w Częstochowie - budowa estakady w ciągu alei Wojska Polskiego DK91 (dawna DK1). Po wyburzeniu 45-letniej estakady większość prac polegała na wywożeniu gruzu i przygotowywaniu terenu pod budowę nowej. Następnie przyszedł czas na kopanie fundamentów pod żelbetonowe filary podpór oraz wylewanie fundamentów. Na obecnym etapie z ziemi wyrosły już pierwsze elementy podpór wiaduktu.
- Aktualnie realizowane są roboty związane z wykonaniem żelbetowego korpusu podpory w osi 1 na zabetonowanym niedawno fundamencie. Równolegle trwają prace zbrojarskie i ciesielskie pozostałych fundamentów - relacjonuje kierownik robót mostowych Rafał Kotowicz. Przebudowę DK91 realizuje firma Nowak Mosty w Konsorcjum z Drog-Bud i Firesta – Fiser, Pracownia Projektowa Mostopol Sp. z o.o.
Powstaną trzy estakady
Przypomnijmy, że w ramach przebudowy powstaną w sumie trzy estakady: jedna w miejsce demontowanej na Rakowie oraz dwa zupełnie nowe obiekty na skrzyżowaniach alei Wojska Polskiego z ulicami: Krakowską i Legionów, które staną się w ten sposób bezkolizyjne.
Poza tym w czasie inwestycji powstanie m.in. 6 nowych kładek dla pieszych, trzy ronda, a kompleksową modernizację przejdzie 5,5 km trasy z nową infrastrukturą dla kierowców, pieszych i rowerzystów.
Koszt kontraktu z dofinansowaniem z projektu unijnego to 179 mln zł. Do tej kwoty dojdzie, jak zawsze przy tego typu dużych zadaniach, koszt robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapie planowania inwestycji. Planowany termin zakończenia wszystkich prac od al. Jana Pawła II do ul. Rakowskiej to druga połowa 2023r.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?