Częstochowa: Nowa linia tramwajowa dzieli miejską koalicję

Bartłomiej Romanek
Budowa nowej linii tramwajowej na Parkitkę coraz mocniej dzieli radnych Platformy Obywatelskiej i SLD, którzy tworzą koalicję w częstochowskiej Radzie Miasta. Oczywiście na razie nikt nie myśli o jej zerwaniu, bo wówczas radzie groziłby paraliż, ale kwestia rozwoju komunikacji tramwajowej mocno różni koalicjantów.

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta radni PO próbowali wprowadzić do porządku obrad punkt „Informacja Prezydenta Częstochowy w sprawie wniosku o budowę nowej linii tramwajowej do dzielnicy Parkitka”. Wniosek nie uzyskał wymaganych 15 głosów - „za” zagło-sowali radni PO, klubu Mieszkańców Częstochowy i niezależni, natomiast radni SLD i PiS się wstrzymali.

Radni PO próbowali więc sami pytać prezydenta Krzysztofa Matyjaszczyka, ale nie uzyskali żadnych konkretów. Tymczasem Urząd Marszałkowski ogłosił już konkurs, w którym Częstochowa może starać się o dofinansowanie na komunikację tramwajową. Kończy się on w kwietniu i już teraz wiadomo, że do tego czasu miasto nie przygotuje dokumentacji niezbędnej do starania się o dofinansowanie budowy nowej linii. Miasto będzie aplikować o środki na naprawę torów oraz na zakup nowych tramwajów. To nie podoba się radnym PO, których dodatkowo rozzłościł fakt, że miasto nie rozpatrzyło ich petycji, pod którą zebrali rekordową w historii miasta liczbę 6 tysięcy podpisów mieszkańców.

- Mam nadzieję, że przygotowywanie tego wniosku, tak jak potraktowanie petycji 6500 częstochowian, nie zakończy się skandalem. Ubolewam, że w tak ważnym dla Częstochowy momencie prezydent miasta nabiera wody w usta i nie chce rozmowy na temat budowy nowej linii tramwajowej. Przecież to tak ważne starania o środki europejskie - nikt nie wydziera prezydentowi z jego prywatnej kieszeni. To wręcz odwrotnie, prezydent powinien nam podziękować, że wspólnie próbujemy walczyć o środki unijne dla naszego miasta - nie kryje zdenerwowania Przemysław Wrona, wiceprzewodniczący Rady Miasta z PO, jeden z największych zwolenników budowy nowej linii.

Tymczasem władze miasta tłumaczą, że zadanie dotyczące nowej linii zostało wpisane do budżetu dopiero w grudniu 2016 roku, nie było więc szans na to, żeby przygotować dokumentację projektową nowej linii na Parkitkę, bo to zadanie czasochłonne.

Urząd Miasta w Częstochowie liczy, że ogłoszony zostanie w przyszłości kolejny konkurs na transport niskoemisyjny, w którym miasto będzie się mogło starać o dofinansowanie na nową linię. - Trzeba także zbadać możliwość spełnienia unijnych wskaźników rezultatu projektu w zakresie m.in. liczby pasażerów nowej linii - mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik UM w Częstochowie, który tłumaczy, że złożona przez klub PO petycja nie spełniała wymogów formalnych, a wyjaśnienia na temat przyczyn braku jej rozpatrzenia dostępne są w BIP-ie.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie