Centra przesiadkowe w Częstochowie
Węzły przesiadkowe powstały w obrębie dworców: Częstochowa Główna (od ul. Piłsudskiego), Stradom PKP i Raków PKP.
Centra przesiadkowe zostały połączone siecią dróg rowerowych (ok. 10 km). W ramach centrów powstały też parkingi dla samochodów i rowerów, miejsca „park and ride” i postojowe dla taxi.
Centra z częścią drogową będą kosztować 68 mln 865 tys. zł. Częstochowa uzyskała do realizacji samych centrów dofinansowanie w wysokości 27,5 mln zł ze środków UE w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych na lata 2014-2020.
Centrum przesiadkowe w Lublińcu
Z kolei w ramach budowy centrum przesiadkowego w Lublińcu powstał wielopoziomowy parking i zadaszone przystanki, zmieniła się też mała architektura i zieleń. Inwestycja została w dużej mierze dofinansowana ze środków Unii Europejskiej, bo z 12 mln zł, które na nią wydano aż 10 pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W ramach całego przedsięwzięcia powstał czteropoziomowy parking z ilością 100 miejsc dla samochodów osobowych. Budowa objęła też powstanie wiaty przystankowej ze stanowiskami postojowymi dla autobusów, przebudowę istniejącego budynku dworca PKS, budowę parkingu dla rowerów z samoobsługowym punktem naprawy na minimum 60 miejsc, system monitoringu wizyjnego oraz sieć informacji pasażerskiej, a także przebudowę placu przed gmachem dworca wraz budową ronda na połączeniu ulic Oświęcimskiej i Paderewskiego – z modernizacją drugiego z tych odcinków.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?