Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa przedłużenia 1 Maja w Częstochowie. Pierwsze budynki zostały już zburzone

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
CZĘSTOCHOWA. Pierwszy etap budowy wiaduktu nad torami kolejowymi, która będzie stanowiła element inwestycji polegającej na budowie łącznika pomiędzy ulicami 1 Maja i Krakowską. Wykonawca przystąpił do planowanych wyburzeń. Największa część inwestycji zostanie wykonana w przyszłym roku.

Budowa przedłużenia 1 Maja. Pierwsze budynki zostały już zburzone

Budowa przedłużenia ulicy 1 maja do ulicy Krakowskiej wraz z obiektem mostowym da mieszkańcom Częstochowy alternatywną przeprawę przez tory kolejowe dzielące miasto. Postępowanie przetargowe na tę inwestycję wygrała firma Primost Południe z Będzina.

Zobaczcie ZDJĘCIA TUTAJ

Obecnie trwają prace rozbiórkowe obiektów, które zlokalizowane są w przyszłym śladzie drogi przy adresach: 1 maja, Krakowska, Stawowa, Mała oraz przy al. Wolności i Rondzie Mickiewicza.

- To jedna z najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców inwestycji we współczesnej historii naszego miasta. Nowa przeprawa przez tory kolejowe. Alternatywa dla tych istniejących. Od dekad mówiło się o tej inwestycji - mówi Maciej Hasik, rzecznik MZD w Częstochowie.

Przedłużenie ul. 1 maja będzie miało charakter drogi powiatowej. Zadaniem wykonawcy jest wybudowanie połączenia komunikacyjnego o długości 1,2 km od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic: Krakowskiej i Księdza Wróblewskiego. Droga wyposażona zostanie w ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych. Nad torami kolejowymi powstanie wiadukt drogowy - z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dedykowaną pieszym (obecnie jest tam tylko kładka dla pieszych). Ponadto w ramach prac zaplanowano przebudowę ronda Mickiewicza oraz skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Powstaną też ekrany akustyczne. Realizacją prac zajmuje się wyłoniona w przetargu firma wykonawcza Primost Południe z Będzina.

Zadanie kosztować będzie ponad 94,7 mln zł. Niemal 60 mln zł zostało pozyskane z programu inwestycyjnego Polski Ład, a pozostała kwota, ok. 35 mln zł to wkład własny ze środków budżetu miasta Częstochowy. Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: do 28 miesięcy kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Umowny termin zakończenia prac to październik 2025 roku. O kolejnych, ważnych elementach związanych z przygotowaniem do realizacji inwestycji, jak i rozpoczęciem się właściwych prac budowlanych, poinformujemy w odrębnych komunikatach z wyprzedzeniem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto