Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa nowej linii tramwajowej może potrwać nawet do późnej wiosny 2021 roku. Skąd takie opóźnienie?

Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek
Budowa nowej linii tramwajowej w Częstochowie potrwa przynajmniej do późnej wiosny 2021 roku
Budowa nowej linii tramwajowej w Częstochowie potrwa przynajmniej do późnej wiosny 2021 roku Bartłomiej Romanek
Do kiedy potrwa budowa nowej linii tramwajowej w Częstochowie? To pytanie zadaje coraz więcej częstochowian, zwłaszcza tych korzystających z komunikacji miejskiej. O terminie zakończenia prac informowano już kilkukrotnie, niestety za każdym razem ten termin był przesuwany. Podczas poniedziałkowej konferencji (28 września) przedstawiciele firmy NDI, która jest wykonawcą inwestycji, poinformowali, że potrwa ona być może nawet do późnej wiosny 2021 roku.

Na pętli tramwajowej "Kiedrzyńska" w Częstochowie najlepiej na razie prezentują się wielkie billboardy informujące o największej w historii inwestycji tramwajowej. Tak można nieco złośliwie skwitować postęp prac przy kluczowej dla miasta inwestycji. Niestety przebudowa całej linii tramwajowej w Częstochowie od dawna się ślimaczy. Opinii publicznej były przekazywane już różne terminy zakończenia prac.

W najbardziej optymistycznych prognozach miały one potrwać kilkanaście miesięcy i być zakończone na przełomie 2019/2020. Później mówiono o końcu 2020 roku. Kolejnym terminem był marzec 2021 roku, ale teraz już wiemy, że prace potrwają przynajmniej do późnej wiosny 2021 roku, o czym poinformowano podczas specjalnej konferencji prasowej.

Wykonawca tłumaczy opóźnienie budowy linii tramwajowej

Prace przy przebudowie linii tramwajowej wciąż trwają na Północy i Tysiącleciu. Wcześniej zakończono część inwestycji związanej z aleją Pokoju. Niestety wykonawca do dzisiaj nie wszedł na najbardziej newralgiczny odcinek prac, czyli centrum miasta.

- Obecnie prowadzimy pracę na odcinkach 2a i 2b do alei Jana Pawła II. Pod względem torowym te odcinki są zaawansowane w 95 procentach. Ten odcinek planujemy zakończyć jeszcze tej jesieni. Wtedy pozostanie nam do wykonania jedynie odcinek w ścisłym centrum miasta - od ul. Jana Pawła II do ronda Mickiewicza. Ten odcinek rozpoczniemy jesienią, bo wtedy powinniśmy otrzymać pozwolenie na budowę. Postępowanie w sprawie pozwolenia zostało już wszczęte przez Urząd Miasta w Częstochowie. Odcinek , jak i całą inwestycję zakończymy późną wiosną 2021 roku - mówi Łukasz Susło, dyrektor projektu.

Wykonawcy tłumaczą opóźnienie m.in. epidemią koronawirusa, która powoduje opóźnienia w wydawaniu pozwoleń.

- Zdajemy sobie sprawę, że odcinek w centrum miasta będzie trudny obszar, chcemy przeprowadzić tę inwestycję jak najmniejszym kosztem utrudnień, ale musimy się z nimi liczyć - dodaje Łukasz Susło, który mówi, że same prace na Północy i Tysiącleciu trwały szybciej niż przewidywał harmonogram.

Dyrektor projektu tłumaczy, że termin zakończenia prac będzie zależał od terminu wydania wszystkich pozwoleń. W przypadku centrum miasta problem projektowania i uzyskania pozwolenia wiązał się z drzewami, które pozostaną w alei Wolności, a których pozostanie było uwarunkowane dodatkowymi uzgodnieniami.

Modernizacja linii tramwajowej w Częstochowie jest jednym z elementów największego w historii kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej i modernizacją taboru. Na jego realizację miasto pozyskało 144 mln unijnego dofinansowania. Łącznie przebudowa i zakup nowych tramwajów to koszt 204 mln zł, z czego trwająca przebudowa pochłonie 144 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto