Do akcji zgłosiło się 30 polskich miast. Nas reprezentuje oddział Polskiego Stowarzyszenie na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Częstochowie. Celem kampanii jest zbiórka pieniędzy na działalność statutową organizacji charytatywnych i próba pobicia rekordu Guinnessa. - Wszystkie środki finansowe, które zostaną zebrane w czasie kampanii, będą zamienione na monety o nominalne jednego złotego i układane w ciąg tworzący metry i kilometry dobra - mówi Beata Sobolewska, koordynator kampanii Kilometry Dobra na terenie Częstochowy
Podczas pierwszej edycji w ub.r. roku zebrano 246 tys. 800 zł i ułożono ciąg monet o długości 5,4 km. Obecny rekord Guinnessa należy do austriackiej organizacji BG/BORG Kirchdorf an der Krems, która w 2011 roku, po prawie roku zbierania pieniędzy, ułożyła ciąg od długości 75,24 km składający się z miliona jednocentówek euro. - W tym roku, w Polsce od początku kampanii, czyli od 1 marca, ułożono ponad 2 km.
W kampanię włączyła się firma mPay, która zajmuje się płatnościami przez telefon komórkowy. Do końca tego tygodnia zostanie uruchomiona w aplikacji mPay nowa funkcjonalność, dzięki której będzie można przez telefon komórkowy przekazać dowolną kwotę na ten szczytny cel.
Akcje wspiera Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie. W autobusach i tramwajach przewoźnika umieszczone zostały plakaty promujące kampanię. - Włączyliśmy się w kampanię z prostego powodu. Ludzie upośledzeni umysłowo są też wartościowi - twierdzi Robert Madej, zastępca prezesa MPK w Częstochowie.
Twarzami kampanii w Częstochowie zostali Irek Bieleninik i Olek Klepacz. - Myślę, że każdą taką akcję można potraktować w sposób symboliczny. Istotna jest też cała zabawa i efekt, który mamy zamiar osiągnąć - mówi Klepacz..
Patronat honorowy nad akcją objął prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?