Hojni i mniej hojni
[4/8]

Hojni i mniej hojni

Na trzecie miejsce wśród płatników CIT w branży handlowej (a 32. wśród płatników CIT w ogóle) wspięła się polska sieć odzieżowa LPP (należą do niej marki i salony Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay) – wpłaciła do budżetu prawie 145 mln zł CIT, czyli ponad 2 proc. przychodów. Za podium znalazła się: sieć PEPCO (oddała 122,2 mln zł, czyli 2,67 proc. przychodów), a za nią – kontrolowana przez brytyjskiego Kingfisghera Castorama (118,5 mln zł, czyli 1,72 proc. przychodów).

Kolejne miejsca w kategorii handlowców zajmują na ministerialnej liście: spółka Eurocash, prowadząca lub zaopatrująca sieci franczyzowe, m.in. Delikatesy Centrum, Mila, ABC, Lewiatan (59 mln zł podatku, co stanowi 0,36 proc. przychodów), grupa kapitałowa francuskiej sieci marketów Leroy Merlin (54,8 mln zł, czyli 0,84 proc. przychodów; ponadto 25 mln zł CIT oddała państwu kontrolowana przez ten sam koncern spółka Leroy Merlin Inwestycje) oraz szybko rosnąca polska sieć marketów DINO (50,2 mln zł, czyli 0,83 proc. przychodów).