Czwartkowe przedpołudnie było okazją do przyjrzenia się dotychczasowym rezultatom kampanii, której celem jest zachęcenie uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych do spożywania mleka i jego przetworów. Półtora roku intensywnych działań zaowocowało znakomitymi wynikami: na zaproszenie do programu odpowiedziało już blisko 1700 szkół i 175 000 dzieci, w tym 111 placówek i 9548 uczniów z województwa małopolskiego.
Mleko w liczbach…
W Polsce produkuje się nieco ponad 12 mld litrów mleka rocznie. Choć pod tym względem zajmujemy 5. miejsce w Unii Europejskiej, spożycie mleka w naszym kraju jest niemal o połowę mniejsze niż średnia unijna i wynosi około 195 litrów na osobę rocznie. Rezultaty badań w zakresie spożycia mleka, w zestawieniu z wynikami tych samych testów uzyskanymi przed rozpoczęciem programu "Mam kota na punkcie mleka", napawają optymizmem. Z danych przedstawionych przez organizatorów kampanii wynika, że wzrosła zarówno częstotliwość, z jaką młodzi Polacy sięgają po produkty mleczne, jak również wiedza o wartościach odżywczych mleka oraz jego przetworów.
… i pod mikroskopem
Druga część poniedziałkowego spotkania należała do dzieci. Na uczniów zaproszonych do udziału w "Mlecznej lekcji" czekał Kot Mleczysław oraz animatorzy, którzy poprowadzili interaktywne zajęcia. Specjalnie dla nich został stworzony scenariusz łączący edukację z zabawą. Najpierw, przy wykorzystaniu gier, rebusów i rymowanek, dzieci dowiedziały się, jaki jest skład mleka, które witaminy i minerały ono zawiera, a także dlaczego warto "mieć kota na punkcie mleka" podczas komponowania codziennej diety. Następnie przyszedł czas na przyjrzenie się mleku z bliska, czyli zajęcia praktyczne. Pod okiem animatorów dzieci uczyły się m.in. robić ser. Przez cały czas wysiłkom uczniów kibicował Kot Mleczysław. W finale spotkania bohater mlecznej kampanii wręczył dzieciom dyplomy i pozował z nimi do pamiątkowego zdjęcia.
O programie
Celem trzyletniej kampanii "Mam kota na punkcie mleka" jest edukacja w zakresie właściwości odżywczych mleka i produktów mlecznych. Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Program finansowany jest ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?