A na autostradzie A1 korek, jak co dzień...
Rozkopany fragment autostrady A1, między węzłami Blachownia i Częstochowa Południe to spore utrudnienia w ruchu. Kierowcy psioczą na letnie remonty, choć wiedzą, że ich wykonanie w innym terminie, po prostu nie jest możliwe.
Dlaczego trzeba było remontować nową, betonową autostradę? Po jej oddaniu okazało się, że pojawiło się na niej wybrzuszenie. To o tyle dziwne, że trasa jest betonowa, nie asfaltowa. Przez prawie dwa lata GDDKiA wraz z firmą Berger Bau, wykonawcą tego odcinka analizowali i uzgadniali projekt naprawy gwarancyjnej w tym miejscu.
Apel prezydenta odniósł skutek połowiczny
O przesunięcie remontu na inny, mniej newralgiczny dla ruchu drogowego w mieście czas, apelował do dyrektora GDDKiA prezydent Częstochowy – Krzysztof Matyjaszczyk. Remont na A1 miał oznaczać dla miasta paraliż drogowy - twierdził prezydent.
Apel prezydenta odniósł skutek połowiczny, bo GDDKiA, co prawda, nie wycofała się z remontu, ale zoptymalizowała projekt organizacji ruchu w tym miejscu, tak by kierowcy zamiast po jednym pasie ruchu, mieli do dyspozycji dwa pasy w jednym z kierunków.
- Ten remont był planowany od dawna i musi zostać wykonany przed okresem zimowym. Uwzględniając sugestie władz Częstochowy zoptymalizowaliśmy wcześniejszy plan organizacji ruchu na czas remontu, by powodował jak najmniejsze utrudnienia – powiedział nam wówczas Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Podczas remontu kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu w kierunku Katowic oraz jeden w kierunku Częstochowy. Wprowadzono także ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinku w rejonie robót oraz do 60 km/h w miejscach przejazdu na drugą jezdnię. Tu należy się liczyć z dużym spowolnieniem ruchu
Ruch na drogach Częstochowy też wzrósł, kierowcy objeżdżają A1
Już po rozpoczęciu prac ruch na drogach w Częstochowie faktycznie wzrósł.
Jak wynika z realizowanych przez Miejski Zarząd Dróg w ostatnich dniach (już po rozpoczęciu prac remontowych na obwodnicy) pomiarów natężenia ruchu na odcinku DW 908 (na wysokości ul. Gościnnej), liczba pojazdów w tej relacji - w stosunku do okresu bez zwężeń i utrudnień na obwodnicy A1 – mogła wzrosnąć o ok. 20 procent.
- Od 21 do 26 lipca liczba samochodów notowanych na tym odcinku wyniosła w dni powszednie od 15 do 16,6 tys. pojazdów dziennie - w tym ciężarówki to 2-2,1 tys., a auta dostawcze to 2,4-2,8 tys. Z kolei w weekend wynosiła 10-11 tys. - w tym ciężarówki to 0,4-0,6 tys., a dostawcze to 0,6-1,4 tys. - mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy magistratu.
Czy da się objechać korek na autostradzie A1 koło Częstochowy?
Czy da się objechać ten korek? Tak można wjechać do Częstochowy, ale szczerze nie polecamy, bo tu też możecie utknąć w zakorkowanej i tak latem pielgrzymkowej stolicy Polski. Nawet popularne nawigacje nie zalecają objeżdżania tego odcinka, jazda autostradą, nawet z dużym spowolnieniem na tym odcinku i tak jest szybsza, niż korzystanie z pobocznych dróg.
Kiedy koniec tej gehenny? Jak zapowiada GDDKiA, prace mają się zakończyć w październiku tego roku.
Współpraca: Katarzyna Gwara
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?