„Dni Ubezpieczonego” to organizowana już od kilku lat akcja informacyjno-edukacyjna, skierowana do największej grupy klientów ZUS, czyli osób ubezpieczonych. Spośród wszystkich grup klientów Zakładu, ubezpieczeni dysponują, niestety, najmniejszą wiedzą
o systemie ubezpieczeń społecznych, o swoich prawach, ale i obowiązkach. Wynika to z faktu bardzo sporadycznego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. – Ubezpieczeni, najczęściej osoby na etatach, czy umowach zleceniu nie mają i nie widzą powodów do bieżącego kontaktu z ZUS – mówi Ewa Kosowska, dyrektor departamentu ubezpieczeń i składek w centrali ZUS i dodaje: Nie interesują się ubezpieczeniami społecznymi dopóki nie muszą skorzystać
z jakiegoś świadczenia. Często odwiedzają też Zakład dopiero w chwili gdy dowiadują się, że nie mają odprowadzanych składek. W ramach „Dni Ubezpieczonego” chcemy uświadomić naszym klientom, że ubezpieczenia społeczne to rzecz w ich życiu bardzo istotna i warto monitorować choćby stan swojego konta w ZUS.
Tegoroczne „Dni Ubezpieczonego” nawiązują do wysyłanej w minione wakacje do 20 mln osób „Informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS”. Kolejnymi tematami trzydniowej akcji są: e-zwolnienie lekarskie i konto na Platformie Usług Elektronicznych. E-zwolnienie będzie obecne w naszej codzienności już od 1 stycznia 2016 r., warto więc wiedzieć z czym dla każdego z nas wiąże się jego wprowadzenie. Konto na PUE pomaga zaś na bieżąco kontrolować stan naszych finansów w ZUS oraz to, czy pracodawca odprowadza za nas składki.
- Aby z porad mógł skorzystać każdy zainteresowany, wydłużyliśmy pracę naszych placówek do godziny 17.00 – wyjaśnia Ewa Jęczmyk, rzecznik prasowy częstochowskiego Oddziału ZUS.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?