Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Takie będzie (?) połączenie ul. 1 Maja z Krakowską ZDJĘCIA

js
Miejski Zarząd Dróg i Transportu przedstawił w Ratuszu wszystkie koncepcje połączenia komunikacyjnego ul. 1 Maja z ul. Krakowską.

- Mamy trzy podstawowe warianty przebiegu tej drogi, nad którymi wciąż pracujemy. Założenie jest takie, żeby wyeliminować część rozbiórek obiektów oraz niepotrzebne koszty - mówi Piotr Kurkowski, zastępca dyrektora ds, inwestycji i utrzymania Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.

Wykluczono kosztowny i wymagający licznych wyburzeń wariant połączenia ul. 1 z ul. Krakowską i DK-1 przez ul. Ogrodową i Przechodnią z włączeniem do DK-1 na wysokości skrzyżowania z ul. Legionów. Rozważane koncepcje przebiegu połączenia biorą pod uwagę jego przeprowadzenie przez lub w sąsiedztwie terenów dawnego Elanexu i włączenie nowej drogi w ul. Krakowską na wysokości jej zbiegu z ul. ks. Wróblewskiego, niedaleko skrzyżowania ul. Krakowskiej z DK-1.
- Chcielibyśmy aby zrealizowany został najtańszy wariant - mówi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT. - Koncepcji było wiele. Pracowaliśmy już na opracowaniach z 2010 roku. Braliśmy pod uwagę natężenie ruchu w całym śródmieściu, aby wybrać tę najwłaściwszą. Nasza propozycja z naszego punktu widzenia są to najmniejsze koszty społeczne.i finansowe. Jest to przebicie od ronda Mickiewicza wiaduktem do ul. Krakowskiej, dokładniej do skrzyżowania z ul. ks. Wróblewskiego. Inne propozycje jakie były to np. przebicie się od ul. Sobieskiego. W naszej koncepsji długość wiaduktu to 75 metrów, a w tamtej prawie dwa razy tyle, więc koszt też byłby fwukrotnie wyższy..

Spośród wszystkich koncepcji MZDiT opowiada się za najtańszą, której szacunkowy koszt wynosi ok. 80 mln zł. - Optujemy za wariantem, który przechodzi na przedłużeniu ul. 1 Maja. Tam jest torowisko, które ma najmniejszą szerokość, więc obiekt mostowy byłby najwęższy w tym miejscu - twierdzi Kurkowski. - Połączenie biegłoby wzdłuż północnej zabudowy kompleksu budynków dawnego Elanexu do skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Chodzi o to, aby włączyć się w układ ul. Krakowskiej jeszcze przed przed rzeką. Dzięki temu nie musielibyśmy budować drugiego obiektu mostowego.

Najtańszy wariant wiąże się z rozbiórką około czternastu budynku. Jak twierdzi Kurkowski, pozostałe koncepcje zakładają większą ilość wyburzeń. - Według nas jest to najmniejsza ilość rozbiórek, a także najmniej gruntów do wykupu - przekonuje.

Do końcu roku powinna być gotowa dokumentacja projektowo-kosztorysowa. W przyszłym roku miasto zacznie ubiegać się o środki zewnętrzne na ten cel. Pieniądze będzie można pozyskać z funduszy krajowych. Dofinansowanie wynosi 50 proc. wartości całej inwestycji.

Inwestycja ma usprawnić ruch między wschodnią a zachodnią częścią miasta. Budowa wiaduktu spowoduje, że będzie można swobodnie przeprawić się nad torami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto